کد خبر: 27672
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
طرح هادی روستایی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: ۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار امسال برای توسعه روستاهای گچساران اختصاص داده شد که از این میزان ۹۴ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش روستانیوز، محمد مراد راغ پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۴۵ طرح عمران روستایی در این شهرستان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجراست.

وی اظهار داشت: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، ساخت پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت  است.

راغ پور بیان کرد: طرح هادی تاکنون  در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

وی اظهار داشت: ۴۶ میلیارد ریال امسال برای اجرای طرح های عمرانی در روستاهای باشت در نظر گرفته شد که از میزان ۲۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: طرح‌های هادی در قالب بهبود محیط روستایی، بالا بردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان این مناطق اجرا می‌شود.

راغ پور ابراز کرد: فعالیت‌های عمرانی در حوزه روستاهای گچساران یکی از مهمترین راهبردهای دولت برای فراهم کردن رفاه  اهالی و ایجاد انگیزه به منظور ماندگاری در این مناطق پیش بینی شده است.  

وی عنوان کرد: بافت فرسوده گچساران یکی از طرح‌های مهم و پایلوت در کشور است که تاکنون در فاز اول آن بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکن بازسازی شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  گچساران گفت: برای بازسازی این تعداد واحد مسکونی بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان با سود پنج درصد و تنفس سه ساله و ۲۲۰ میلیارد ریال بلاعوض پرداخت شده است.
وی افزود : فاز اول بازسازی طرح بافت فرسوده گچساران سه هزار  واحد بوده که از این تعداد ۷۵۰ واحد دیگر باید بازسازی شود.

راغ پور ابراز کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ واحد مسکونی فرسوده با استفاده از تسهیلات بانکی در روستاهای این شهرستان نوسازی شده است.

وی تصریح کرد: این  واحدهای مسکونی در گچساران با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت نوسازی شده است.

شهرستان گچساران دارای۱۲۲ روستا و ۳۰ هزار و نفر جمعیت روستایی، ۳۸دهیاری و ۴۴ روستای دارای شورای اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =