کشاورزی

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح جهش تولید در دیم زارهای استان به میزان ۲۳۶ هزار هکتار اجرایی شده و قرار است در آنها اقلامی نظیر گندم، جو، نخود،عدس،علوفه، گلرنگ،کاملینا و گیاهان دارویی کشت شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، پرویز وحدت افزود: ۱۵۶ هزار و ۵۵۹ هکتار از اراضی استان در این طرح زیر کشت گندم قرار گرفته است که در یک هزار و  ۱۴۴ روستا اجرایی شده و ۱۶ هزار و ۷۷۹ کشاورز در اجرای آن مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه مقرر است مقداری گیاهان جدید علوفه ای و روغنی وارد طرح شود، اضافه کرد: تاکنون حدود سه تن نخود علوفه ای وارد استان و کشت آن انجام شده است.

وی ادامه داد: این محصول یارانه‌دار است و پیگیر کشت آن در چندین شهرستان هستیم و بخاطر کمبود علوفه کشت آن بسیار مهم به شمار می رود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در مرحله دوم کشت محصولات علوفه ای ۱۶ تن به ما ابلاغ شده است و مکاتبات لازم برای کشت بهاره محصول آماده می شویم.

وحدت درباره درخواست تخصیص سموم نیز گفت: پیگیر خرید آن هستیم و نزدیک به ۳۶۰ تن سم مختلف تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه باید ۳۸ درصد سطوح اجرایی استان زیر آیش سبز قرار گیرد، افزود: کشت محصولات علوفه ای جدید و حبوبات در این زمینه در دستور قرار دارد و ۴۰ هزار هکتار باید زیر ایش سبز باشد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: تا کنون با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار ۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی خریداری شده است که ۳۰ دستگاه کارنده مستقیم است که گام بسیار مهمی است.

وحدت گفت: پیگیری همزمان همه دستگاه‌های مرتبط با اجرای طرح و بانک‌ها می‌تواند تاثیر بسیاری در تسریع روند اجرائی این طرح داشته باشد.

به گزارش ایرنا با اجرای این طرح، دست کم ۲۵ درصد به محصولات کشاورزی اراضی دیم اضافه و اعتباراتی نیز با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به دیم کاران پرداخت می شود به این معنا که کشت زمین های موجود تقویت می شود و یا سطح زیر کشت برخی محصولات افزایش خواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =