کد خبر: 27639
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
گوشت

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۷۵ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآوده خام دامی در طرح تشدید کنترل و نظارت‌های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در این استان ضبط شد.

به گزارش روستانیوز، دکتر «محسن شانقی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فرآورده‌ها در ۱۰ روز نخست اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در جریان یک هزار و ۸۶۰ مورد بازدید از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی ضبط موقت شده و نمونه برداری‌ها برای تعیین تکلیف این فرآورده‌ها به آزمایشگاه ارسال شده‌ است.

وی ادامه داد: ۸۱ مورد غیر بهداشتی در جریان بازرسی از واحدهای تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در این مدت شناسایی، ۳۳ مورد نمونه برداری و ۱۰ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در این مدت از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

شانقی گفت: ۹ هزار و ۲۱۳ راس دام سبک در ۱۰ روز نخست اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در کشتارگاه‌های استان مرکزی کشتار و ۱۷۸ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

وی افزود: یک هزار و ۱۶۳ راس دام سنگین نیز در این مدت در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار و ۲۶۰ تن گوشت از کشتار این دام‌ها استحصال شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: در راستای افزایش نظارت بهداشتی بر کشتار دام در کشتارگاه‌های دام استان در مدت ۱۰ روز اول طرح، پنج هزار و ۶۲۱ کیلوگرم لاشه دام سبک و سنگین در این مدت به دلیل وجود ضایعات مرضی و بیماری در کشتارگاه‌های این استان ضبط شده‌است.

شانقی از تولید یک هزار و ۹۰۱ تن گوشت مرغ در ۱۰ روز نخست اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبرداد و گفت: این میزان گوشت از کشتار ۹۵۷ هزار و ۸۳۴ قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی استان استحصال شده‌است.

وی ادامه داد: ۱۶ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم لاشه طیور در این مدت به دلیل ضایعات مرضی و یا لاغری  در کشتارگاه‌های طیور استان مرکزی ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده‌است.

وی از شهروندان خواست در هنگام خرید فرآورده های خام دامی به برچسب مشخصات(تاریخ تولید و انقضاء) و مهر دامپزشکی توجه کرده و هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده های خام دامی را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی برای پیگیری کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =