کد خبر: 27601
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱
صادرات آبزیان

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادرات خوراک آبزیان از این استان به خارج از کشور امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش روستانیوز، دکتر«محسن شانقی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار کیلوگرم خوراک آبزیان امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور عراق صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایشی داشته‌است.

وی ادامه داد: ۷۲۲ هزار و ۳۱۱ قطعه آبزیان زینتی نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان و کویت صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۲ هزار کیلوگرم آلایش مرغی و ۱۰۶ هزار کیلوگرم پودر گوشت با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به کشور عراق صادر شده‌است.

شانقی افزود: ۲۷ هزار و ۵۸۷ کیلوگرم عسل نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور مالزی صادر شده که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹۰ درصد افزایش یافته‌است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =