کد خبر: 27589
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
مسجد ارومیه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: از تعداد کانون‌های فرهنگی مساجد این استان ۶۱ درصد آن در مناطق روستایی و ۳۹ درصد نیز در مناطق شهری فعالیت دارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، افشین کلات‌پور پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ فعالیت کانون‌ها وارد فاز جدیدی شد و در این کانون‌ها یک زیست بوم با عنوان سایت بچه‌های مسجد راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این سایت یک نوع جهاد تبیین است، افزود: هم اکنون ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد با جمعیت سه میلیون نفری در سراسر کشور به این شبکه متصل هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه ادامه داد: کانون‌ها با توجه به مهیا بودن زیرساخت‌های سایت بچه‌های مسجد یکی از معدود مکان‌هایی بود که طی ایام شیوع ویروس کرونا تعطیل نشد و در محیط فضای مجازی با دسترسی راحت و بصورت فراگیر به تولید و نشر محتوا پرداخت.

کلات‌پور با اشاره به سومین رویداد ملی فهما، بیان کرد: در این رویداد بیش از ۴۰ برنامه در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق برای گروه‌های مختلف سنی و استعدادی اجرا شد.

وی به مسابقات قرآنی مدهامتان در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: این مسابقات بزرگترین رویداد قرآنی بچه‌های مسجد بود که شرکت کنندگان آثار خود را در رشته‌های قرائت، ترتیل، اذان، حفظ، قرائت نماز، مکبری، مفاهیم و… در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری کردند و آثار به دلیل شیوع ویروس کرونا به شکل مجازی داوری شد.

کلات‌پور با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ۶۸۵ نفر در ۱۰ رشته از این استان شرکت کردند، افزود: کرمانشاه با کسب بیش از ۳ میلیون امتیاز جزو استان‌های تراز اول این دوره از مسابقات معرفی شد.

وی با بیان اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان‌های دالاهو، ثلاث باباجانی و گیلانغرب طی سال جاری شایسته تقدیر قرار گرفتند، گفت: همچنین شهر کرمانشاه با دارا بودن ۱۹۸ کانون فرهنگی هنری مساجد در بین مراکز استان‌هایی که ۱۵۰ تا ۲۰۰ کانون دارند، توانست رتبه اول را در زمینه پویایی در سایت و به لحاظ شاخص‌های کیفی و کمی کسب کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با بیان اینکه کانون‌ها در تمامی شهرها و خصوصاً روستاها دارای پایگاه هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۷۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد ۶۱ درصد از آن در مناطق روستایی و ۳۹ درصد نیز در مناطق شهری فعالیت دارند.

کلات‌پور با تاکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید در کنار مردم و برای مردم کار کنند، خاطر نشان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری در بحث مواسات و همدلی، کانون‌ها با کمک خیرین برنامه سمت خدا و مؤسسه حضرت خدیجه ۱۲ مرتبه و نیز ۲ مرحله به صورت مشارکتی گوشت قربانی در بین نیازمندان این استان توزیع کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =