کد خبر: 27451
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۳
کود شیمیایی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۶ هزار و ۹۰۳ تن انواع کودهای شیمیایی، آلی، زیستی و ریزمغذی در استان توزیع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، آرش آوان در خصوص توزیع بذور اصلاح شده و انواع کود در خراسان رضوی اظهار کرد:  از ابتدای سال جاری تا انتهای سال هدف‌گذاری شده بود که ۱۳۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی، آلی، زیستی و ریزمغذی‌ها در استان و میان کشاورزان خراسان رضوی توزیع شود. به طور کلی تا انتهای بهمن ماه ۷۸ درصد از هدف‌گذاری توزیع این کودها در استان محقق شده است.

وی با اشاره به تولید، توزیع و فرآوری بذور اصلاح شده در استان افزود: از ابتدای سال تا کنون مجموعا تولید، توزیع و فرآوری انواع بذور اصلاح شده ۱۵ هزار و ۶۳۴ تن بوده که از ابتدای سال تا کنون ۶۰ درصد اهداف ما در این زمینه نیز محقق شده است. همچنین تا کنون ۷۸۶۰ تن انواع بذر اصلاحی مصرفی میان کشاورزان خراسان رضوی توزیع شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به توزیع سموم شیمیایی در استان تصریح کرد: تا کنون ۴۶۸ هزار و ۲۰۳ کیلوگرم انواع سموم شیمایی در استان توزیع شده که می‌توان گفت بیش از ۱۰۰ درصد از هدف‌گذاری صورت گرفته در ایم زمینه محقق شده است.

آوان افزود: خراسان رضوی ۶۹۲ شرکت تعاونی روستایی با افزون بر ۱۲۸ هزار عضو دارد و از این حیث رتبه نخست را بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =