کد خبر: 27387
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
ورزش

اولین دوره مسابقات المپیاد خانه های ورزش روستا قهرمانی کشور در رشته های تنیس روی میز، دارت، شطرنج، فوتبال دستی و طناب زنی روز پنجشنبه به میزبانی اصفهان آغاز شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی اصفهان اظهار داشت: این مسابقات در ۲ بخش آقایان و خانم ها با حضور ورزشکاران ۱۰ استان در قالب ۲۰ تیم در حال برگزاری است که ورزشکاران در پنج رشته با هم به رقابت می پردازند.

مهدی اسدی با بیان اینکه ۲ تیم از استان اصفهان در این مسابقات حضور  دارند ادامه داد:تیم‌هایی از استان‌های قم، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویر احمد در این مسابقات حضور دارند .

وی افزود: مرحله شهرستانی، استانی و منطقه ای این مسابقات پیش از این در مناطق ششگانه کشوری برگزار شده است و در زمان حاضر مسابقات ملی یا کشوری آن در اصفهان در حال برگزاری است .

رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی اصفهان خاطرنشان کرد: ۱۴ نفر  از هر استان شامل هفت  ورزشکار مرد و هفت ورزشکار زن  در این مسابقات حضور دارند که بصورت مجزا با هم رقابت می‌کنند که مسابقات آقایان در اردوگاه کشوری شهید بهشتی باغ ابریشم و مسابقات بانوان در مجموعه ورزشی پیروزی اصفهان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: این مسابقات یک روزه است و قهرمانان  سال آینده به لیگ برتر خانه های ورزش روستا راه پیدا خواهند کرد .

اسدی گفت: مسابقات خانه های ورزش روستایی بصورت شهرستانی، استانی، منطقه ای و کشوری برگزار می‌شود و در قالب لیگ قهرمانان این مسابقات در سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به بازی‌های بومی محلی جهانی در قرقیزستان راه پیدا خواهند کرد.

وی یادآور شد: قهرمانان مسابقات ورزش‌هایی همچون شطرنج، تنیس روی میز و فوتبال دستی و طناب زنی به لیگ‌های زیرگروه کشوری راه پیدا خواهند کرد. 

رییس هیات ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی اصفهان اضافه کرد: مسوولان کشوری از جمله رییس و دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی از نزدیک بر برگزاری این مسابقات نظارت دارند.

وی افزود: سیاست اصلی ما از ابتدای راه اندازی خانه های ورزش روستایی و راه اندازی این مسابقات در راستای تشویق و احیای این ورزش ها در روستاها بود .

تاکنون افزون بر ۲ هزار و ۴۰۰ بازی بومی محلی در کشور شناسایی شد.

استان اصفهان بیش از ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه ورزشی دارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =