کد خبر: 27270
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۷
فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی

مهین رحیمی نائب رییس هیات و مدرس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی از شناسایی بیش از 2500 بازی بومی محلی در کشور خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از سایت خبری فدراسیون ورزش بازی های بومی ومحلی وبه نقل ازنقل هیات استان اردبیل، مهین رحیمی نائب رییس هیات و مدرس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در کارگاه آموزشی بازی های بومی محلی ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه به تبیین بازی های بومی و محلی پرداخت و گفت: تا کنون بیش از 2500 بازی بومی و محلی در سطح کشور شناسایی شده که از این تعداد در حال حضر250 بازی بصورت رسمی و شناسنامه دار در سطح کشور پیگیری و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه شناسایی بازی های فراموش شده بومی و محلی و آشنایی عموم مردم بویژه جوانان و نوجوانان با سنت های آبا و اجدادی از اهداف کلان فدراسیون ورزش های روستایی است گفت: در این رابطه تفاهم همکاری با آموزش و پرورش نیز منعقد شده است.

 نایب رییس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان اردبیلدر ادامه این کارگاه آموزشی به تشریح و آموزش 4 بازی بومی و محلی به نام های اَلَختَر یا همان خروس جنگی، دال پلان موسوم به بازی سنگ و نشانه، مسابقه محبوب و قدرتی چوب کشی و بازی غاز قُلنگ موسوم به خِی خِی که در اقصی نقاط مختلف کشور با عناوین و نام های مختلف برگزار می شود پرداخت.

در پایان این کارگاه آموزشی مقرر شد برای ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه اصحاب رسانه یک دوره مسابقه بازی های بومی و ورزشی متنانسب با بازی های مطرح شده در گارگاه آموزشی در اسرع وقت برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =