کد خبر: 27242
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
سند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: میزان صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی استان به ۷۸/۳ درصد رسید که این میانگین در سطح کشور ۶۳/۷ درصد است و در این زمینه زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای  با اشاره به اینکه صدور سند مالکیت به معنای هویت بخشی به املاک روستایی است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه هزارو ۶۸۹  فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی و ۵۹۳ فقره نیز برای واحدهای مسکونی شهری در سطح استان از سوی این نهاد و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شده است.

وی یادآوری کرد: توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می رود که این سیاست ارتباط تنگاتنگ با نظام فکری و نگرشی دارد و برای نهادینه سازی این سیاست ابزارها و روشهای مختلفی وجود دارد که سنددار کردن واحد مسکونی و یا به عبارت کلی صدور سند برای املاک در روستا به موازات سایر سیاستهای توسعه ای مناطق روستایی از جمله این روش‌ها است.

این مسوول ادامه داد: صدور اسناد مالکیت فعالیتی حقوقی و فنی برای تهیه و تنظیم مدارک و نقشه‌های لازم برای صدور اسناد اماکن شهری و روستایی است که در این راستا  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین روستاها، افزایش انگیزه برای پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسب‌تر روستاییان از خدمات برای سرمایه‌گذاری اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: این نهاد توانسته است با هدف ساماندهی نظام مالکیت منازل مسکونی روستایی از مجموع ۹۱ هزارو ۲۶۵ واحد مسکونی روستایی برای ۷۱ هزارو ۴۴۷ واحد، سند مالکیت صادر کند.

خواجه ای با اشاره به نقش صدور اسناد مالکیت روستاییان در محرومیت‌زدایی افزود: اولین و مهم‌ترین اقدام در این زمینه عبارت است از ثبت دارایی و آنچه که به صورت مادی یا غیرمادی در اختیار دارد زیرا برخی از این افراد در شرایطی به آینده ناامید هستند و ثبت دارایی آنها می‌تواند اطمینان‌های لازم را برایشان به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت دارایی محرومان در نظام‌های ثبتی و به ویژه روستاییان که عمده آنها جزو محرومین حساب می‌شوند، می‌تواند موجب افزایش مشارکت آنها در فعالیت‌ها و گام‌های موثر در توسعه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =