کد خبر: 27226
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
مسکن

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۰ واحد مسکونی فرسوده با استفاده از تسهیلات بانکی در روستاهای این شهرستان نوسازی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدمراد راغ پور اظهار داشت:این  واحدهای مسکونی در گچساران با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت نوسازی شده است.

وی بیان کرد:برای مقاوم سازی هر یک از این واحدهای مسکونی فرسوده روستایی تسهیلات بانکی ارزان قیمت به مبلغ یک میلیارد ریال، سود پنج درصد و با دوره بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت شده است.

راغ پور همچنین از افزایش مبلغ تسهیلات بانکی مسکن روستایی گچساران برای پرداخت در سال آینده خبر داد و اضافه کرد: مبلغ هر فقره تسهیلات بانکی نوسازی خانه های روستایی در سال ۱۴۰۱ به ۲ میلیارد ریال افزایش می یابد. 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گچساران ابراز داشت:هفت هزار واحد مسکونی روستایی در این وجود دارد که تاکنون ۵۵ درصد از این خانه ها مقاوم سازی شده است.

راغ پور تاکید کرد:امسال ۱۸۳ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاهای گچساران پیش بینی شده بود که ۷۸میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

وی عنوان کرد: این میزان اعتبار برای اجرای ۴۰ طرح عمرانی و پرداخت دیون عوامل اجرایی در سال جاری هزینه شده است.

وی تاکید کرد:تاکنون طرح هادی در ۵۲ روستای بالای ۲۰ خانوار و چهار روستای زیر ۲۰ خانوار این شهرستان اجرا شده است.

راغ پور افزود: این طرح‌ها در زمینه بهسازی معابر روستایی، احداث پارک، پیاده روسازی، ساخت کانال هدایت سیلاب، زیرسازی و آسفالت اجرا شده است.

وی تاکید کرد: طرح‌های هادی در قالب بهبود محیط روستایی، بالابردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات‌رسانی به روستائیان و افزایش رضایتمندی ساکنان این مناطق اجرا می‌شود.

شهرستان گچساران دارای ۱۲۲ روستا و ۳۰ هزار نفر جمعیت روستایی، ۳۸ دهیاری و ۴۴ روستای دارای شورای اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =