کد خبر: 27221
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸
پرورش ماهی در قفس

قائم مقام وزیر در قرارگاه امنیت غذایی، بر لزوم شناسایی و نصب تجهیزات و قفس برای پرورش ماهی در دریا با توجه به میزان ظرفیت و بهره‌برداری در استان‌های مستعد کشور تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، محسن کاظمینی رئیس شورای عالی راهبردی توسعه شیلات‏،‌ در دومین نشست این شورا که امروز یکشنبه ۱۵ اسفند در سازمان شیلات برگزار شد، با تاکید بر اولویت قرار دادن استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان تصریح کرد: لازم است مناطق مورد نظر اعلام شود و در مدت زمان تعیین شده (حداکثر یک ماه) این مناطق با میزان ظرفیت و بهره‌برداری، برای نصب تجهیزات و قفس تعیین شود.

وی افزود: لازم است استان‌های ذیربط از امروز به طراحی دقیق مناطق مستعد پرداخته و با ذکر مشخصات، نقشه کروکی و نقطه دقیق را مشخص کنند.

رئیس شورای عالی راهبردی توسعه شیلات با اشاره به نحوه واگذاری اراضی نیز اظهار داشت: لازم است در قالب شهرک‌های شیلاتی، توافق‌هایی با دستگاه‌های ذیربط داشته باشید.

سرپرست سازمان شیلات ایران گفت: این نشست در خصوص بررسی گزارش تهیه شده در خصوص پروژه‌های اجرایی نشده پرورش ماهی در دریا (قفس) برگزار شده است.

سید حسین حسینی افزود: گزارش کاملی از موافقت اصولی‌ها و پروانه تاسیس و پروانه بهره‌برداری صادر شده برای پرورش ماهی در دریا به تفکیک استان‌ها و موانعی که منجر به عدم اجرایی شدن مطرح است تهیه شده است که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =