کد خبر: 27219
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
لوله آبرسانی

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در سالجاری کار تأمین آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار برای ۱۶ روستا در ۷ شهرستان استان با هزینه ۲۴۵ میلیارد ریال اجرا شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا تخت شاهی اظهار کرد: در شهرستان سنندج به عنوان مرکز استان آبرسانی به روستاهای تازآباد عیسی آباد و گزردره برای جمعیت ۷۴۰ نفری این دو روستا انجام شد.

وی افزود: در شهرستان قروه آب شرب پایدار روستاهای شکوه آباد و قزلچه کند و سلطان آباد با جمعیت مجموع ۲۳۵۷ نفر تأمین شد؛ در شهرستان دهگلان نیز آبرسانی به روستاهای تیلو، ظفرآباد و سراب شیخ حسن با جمعیت مجموع ۳۹۸ نفر اجرایی گردید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: جمعیت ۴۷۶ نفری روستاهای کوس عنبر و قلعه ولیانه شهرستان دیواندره نیز در سال جاری از آب شرب پایدار و سالم بهره مند شدند؛ در شهرستان بانه نیز آبرسانی به ۲۱۰۳ نفر در ۳ روستای عباس آباد، ولی آباد و کوییچ سفلی انجام شد.

تخت شاهی افزود: در شهرستان مریوان آبرسانی به روستاهای گویچه و بیلو با ۵۷۲ نفر جمعیت اجرا شد؛ همچنین آب شرب بهداشتی و سالم شهرستان سروآباد با جمعیت ۴۶۸ نفر تأمین گردیده است.

وی در پایان یادآور شد: تأمین آب از چاه و چشمه، اجرای خط انتقال و شبکه توزیع، احداث ایستگاه پمپاژ و مخزن عمده فعالیت هایی بوده که در این روستاها جهت تأمین آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =