صادرات پرتقال

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به توزیع دو هزار تن پرتقال تامسون و والنسیا و ۸۰۰تن سیب زرد و قرمز در عید امسال گفت: مدیریت تعاون روستایی یکی از سازمان‌های فعال و قدرتمنـد در بخش اقتصاد کشاورزی است که با پشتوانه مردمی در خدمت اعضای شبکه و تولیدکنندگان مهم استان است.

به‌ گزارش روستانیوز، محمدامین معین راد اظهار داشت: هم‌اکنون شبکه تعاونی روستـایی و کشـاورزی استان متشکـل از 18اتحـادیه تعاونی روستایی، 114شـرکت تعاونی روستایی و زنان، سه اتحادیه تعاونی کشاورزی، 50شرکت تعاونی کشاورزی، 110تشکل تعاونی تولید، دو اتحادیه تعاونی تولید و ایثارگران، 26نظام صنفی و یک شرکت سهامی زراعی با سرمایه‌ای بالغ بر 377میلیارد ریال و 324هزار عضو، با 1135نفراشتغال مستقیم، کار خدمات رسانی به 29شهـرستان و قریب به سه هزار روستـا را بر عهـده دارد.
وی ادامه داد: شبکه تحت پوشش این مدیریت دارای 224انبار چند منظوره، 19سردخانه و یک سیلوی30هزارتنی جمعاً به ظرفیت 320هزار تن است. همچنین دارای 78 واحد صنایع تولیدی و جانبی کشاورزی به تفکیک34 دستگاه بوجاری گندم، 14ایستگاه ذرت خشک‌کنی، چهار برنج‌کوبی، 21کارخانه خوراک دام و سایر واحدهای تولیدی است.
معین راد با اشاره به خرید خرما گفت: به دلیل این‌که خرید خرما در قالب جعبه‌های پلاستیکی انجام گرفت، مشکلات عدیده‌ای به جهت حجم بالای جعبه‌ها و نوع چیدمان به‌وجود آمد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پشتیبانی همه جانبه نیروی انسانی مشکلات تا حدی مرتفع گردید.
وی افزود: همچنین بیش از 103هزارتن آرد روستایی و 26406هزار لیتر مواد سوختی تا پایان بهمن 1400
در بین متقاضیان توزیع شد.
معین راد با اشاره به تأمین میوه شب عید اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود دو هزار تن پرتقال تامسون و والنسیا و ۸۰۰تن سیب زرد و قرمز در عید امسال با قیمت مصوب توزیع شود.
مدیر تعاون روستایی خوزستان به محدودیت و چالش‌های اصلی شبکه تعاون روستایی استان اشاره کرد و تصریح کرد: کاهش درآمدهای شبکه به علت کمبود نقدینگی، کمبود و فرسودگی  زیرساخت‌ها، وابستگی شدید شبکه به بخش دولتی (به‌ویژه در خریدهای تضمینی)، ضعف در صادرات محصولات کشاورزی و زیربناهای بازاریابی و تجارت و کمبود نیروی انسانی از مهم‌ترین مشکلات ماست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =