کد خبر: 26956
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
طرح هادی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال در سطح روستاهای استان ۱۴۱ پروژه طرح هادی در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی با، اعتباری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، رضا خواجه ای افزود: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸/۲  درصد و در سطح کشور این میزان  ۴۶/۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

این مسوول، با اشاره به اهمیت و ضرورت تهیه و اجرای طرح هادی اظهار داشت: روستاهای دارای طرح هادی از شرایط ویژه ای در عمران و آبادی از قبیل خدمات زیربنایی، اجرای طرح های عمرانی و تخصیص منابع مالی نسبت به روستاهای فاقد طرح هادی هستند، لذا تهیه طرح و اجرای آن با توجه به ورود امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی بر کیفیت و بهبود زندگی اهالی در بلند مدت موثر است.

وی اظهار داشت: فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه عمران روستایی و اجرای طرح های توسعه ای در راستای توانمندسازی روستاییان و تقویت زیرساخت ها در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه روستایی راهبردی برای بهبود زندگی اجتماعی و اقتصادی روستائیان است، که باید همه جانبه، مستمر و تحول آفرین باشد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این امر ایجاد زمینه مشارکت همه‌ جانبه، همکاری و همدلی بین تمامی اهالی روستا امری ضروری بوده و مسوولین نیز باید با برنامه‌ریزی صحیح و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات، رفاه و آسایش را برای روستاییان به ارمغان آورند و از فاصله طبقاتی بین زندگی خانوار روستایی و شهری بکاهند.

 این مسوول، با اشاره به اجرای آسفالت معابر روستایی در سال جاری نیز خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته ۱۳۵ روستای استان از محل قیر رایگان با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال آسفالت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =