آبرسانی

معاون فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: آب شرب روستای سفید سوار از توابع دشت ذهاب در این شهرستان که از محل چشمه تامین می‌شد پس از وقوع زلزله آبان سال ۹۶ و فروکش کردن آب چشمه با مشکلاتی مواجه شد که قرار است به زودی با آبرسانی سیار، آب آشامیدنی اهالی این روستا تامین شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سیروس صادقی افزود: با خشک شدن چشمه، آب و فاضلاب روستایی با انجام تمهیدات لازم و نصب یک تانکر در روستا نسبت به انتقال آب شرب برای اهالی به صورت سیار اقدام کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندر سرپل‌ذهاب اظهار کرد: از چندی پیش، علمکی که آب را به داخل تانکر انتقال با مشکلاتی مواجه شد لذا به محل آشپزخانه نیروهای نظامی مستقر در این منطقه منتقل شد که پس از نامه نگاری و پیگیری‌های زیاد این مشکل حل و علمک به محل سابق باز گردانده شد.

صادقی ادامه داد: قرار بر این شد که از روزهای آینده نسبت به تامین آب و انتقال آن به تانکر اقدام و رفع مشکل اهالی از این طریق انجام شود.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی سرپل‌ذهاب نیز گفت: روستای سفید سوار با ۳۵ خانوار جمعیت بیش از ۴۰ سال است که لوله کشی آب شرب را به دلیل صعب العبور بودن محل روستا و راه دسترسی ندارند و در تمام این سال‌ها، آب شرب اهالی از چشمه تامین شده است.

جواد کریمی افزود: اخیرا با توجه به مشکلاتی که از علمک آب شرب و انتقال آب از چشمه پیش آمده، سعی بر آن شد از طریق تانکر سیار آبرسانی به اهالی روستا انجام گیرد.

ساکنین روستای سفیدسوار در دهستان جگیران در بخش دشت ذهاب شهرستان سرپل ذهاب پس از گذشت ۴۰ سال متاسفانه هنوز آب آشامیدنی خود را از طریق چشمه تامین می‌کنند که بعد از وقوع زلزله سال ۹۶، متاسفانه چشمه با کم آبی شدیدی مواجه شد و مردم روستا را با مشکلات عدیده ای در تامین آب روبرو ساخت از این رو آبرسانی سیار به این روستا در دستور کار قرار گرفت.

سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه با ۹۰ هزار نفر جمعیت و برخورداری از هشت دهستان و ۲۲۶ روستا، بیش از ۱۱ هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی دارد.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشته است.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =