کد خبر: 26914
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
نهال

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۱۲ هزار اصله نهال در ایام هفته درختکاری به منظور توسعه فضای سبز در این شهرستان غرس می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا، «نورالدین فرزادی‌پور» روز یکشنبه در جلسه هماهنگی ایام هفته منابع طبیعی و روز درختکاری سرپل ذهاب افزود: در آستانه پانزدهم اسفندماه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی تمهیدات و مقدمات و برنامه‌ریزی برای این ایام اتخاذ شده که شعار امسال با عنوان "هر خانواده روستایی یک درخت مثمر "تحقق یابد.

وی اظهار داشت: نهال مثمر هم از بُعد اقتصادی و هم سایه اندازی بیشتر مورد علاقه مردم هست و مردم نیز راغب به نگهداری آن هستند از این رو بیشترین برنامه ریزی بر کاشت نهال های مثمر است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: در سال های گذشته به دلیل کاشت نهال غیر مثمر و عدم مراقبت بسیاری از آن ها از بین رفته اند.

 فرزادی پور ادامه داد: بلوار شهرک شهید شیرودی تا قره بلاغ نیز در تابستان‌ها خشک و در فصل بهار نیز فضای چشم انداز زیبایی را برای مردم ایجاد نمی کند و به دلیل اینکه سبز نیست هیچ جذابیتی در بدو ورود از سمت غرب به داخل شهر سرپل ذهاب ایجاد نمی کند از این رو بنا شد که یک کارگروه کارشناسی وضعیت را بررسی کنند با در نظر گرفتن شرایط ترافیکی وضعیت اقلیمی و نوع خاک و نوع نهالی که انتخاب خواهند کرد در این منطقه نهالکاری را داشته باشیم تا چهره ورودی شهر از این قسمت جذاب شود.

وی اضافه کرد: مقرر شده در ۱۵ اسفندماه جاری با مشارکت بخش خصوصی، مزرعه ۲ هکتاری در راستای تولید چوب دریکی از روستاهای بخش مرکزی و حومه در روز درختکاری ایجاد شود و همچنین در روز ۱۶ اسفند با توجه به سالروز شهادت شهدای روستای کلاوه با یاد و خاطره شهدای این روستا، با مشارکت و حضور اهالی مردم روستا در نهضت سبز و درختکاری مشارکت کنند.

فرماندار سرپل ذهاب افزود: در مزار شهدای گمنام نیز با مشارکت سمن های مردم نهاد و گروه‌های مردمی نهال های غیر مثمر را در ارتفاعات این این قسمت غرس می شود و از این طریق بستر و زمینه مشارکت مردم فراهم می گردد چون به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ما باید منابع طبیعی را به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

فرزادی پور افزود: توزیع نهال مثمر در نماز جمعه یکی دیگر از برنامه های این هفته خواهد بود که در بین مردم مومن و طبیعت دوست شهرستان انجام می شود.

وی ادامه داد: شهرداری شهر سرپل ذهاب نیز به فراهم کردن زمینه کاشت نهال در پارک جدید احداثی که در جنب دانشگاه پیام نور در دست اقدام است، الزام شد، از این رو توصیه شده که سرعت عمل داشته باشند و هر چه سریعتر اقدامات لازم به کار گیرند.

شهرستان سرپل ذهاب با ۸۸ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی درغرب استان کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =