کد خبر: 26907
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
بیابانزدایی

مدیرکل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: طی دو سال گذشته در ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور عملیات بیان‌زدایی انجام شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا همتی روز یکشنبه در دیدار با آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در قم، ضمن ارائه گزارشی از اجرای برنامه‌های مختلف این سازمان در طول هفته منابع طبیعی افزود:همچنین طی دو سال گذشته سه میلیون هکتار نیز عملیات اجرایی در حوزه آبخیزداری انجام شده که این اقدمات تا پایان فصل بهار سال آینده تکمیل می‌شود.

مدیرکل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته کاشت نهال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور، مراجع، علما و عموم مردم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که درختکاری فقط به هفته منابع طبیعی محدود نشود و ما بتوانیم با مشارکت عموم مردم این حرکت را اجرایی کنیم .

همتی با بیان اینکه منابع طبیعی ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد، تصریح کرد: بحث منابع طبیعی را قبل از اینکه یک مقوله علمی بدانیم یک مقوله عمومی و فرهنگی باید تلقی کنیم؛ زیرا همه اقشار مردم در این عرصه سهیم بوده و ما نیازمند اقدامی جدی و گسترده در راستای اهداف منابع طبیعی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =