مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: ۲۰۹ روستای این استان شمالی در معرض خطر و حوادثی مانند لغزش و رانش زمین، فروچاله‌، سیلاب و زلزله قرار دارد که باید نسبت به انجام مطالعات و ایمن سازی آن‌ها اقدام کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن گلستان، سیدمحمد حسینی افزود: انجام مطالعات و ایمن سازی این روستاها به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تلاش می کنیم در برنامه هفتم توسعه مطالعه و ایمن سازی ۶۰ روستا از مجموع این ۲۰۹ روستا انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد که این مبلغ در سفر پیش‌روی رییس جمهور به گلستان تامین شود تا خطر بروز آسیب و خسارت به ساکنان این روستاها در زمان بروز حوادث به حداقل برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان همچنین درباره مخاطراتی که برخی روستاهای استان را تهدید می‌کند، گفت: در مناطق جنوبی گلستان حوادثی مانند لغزش، رانش زمین و ریزش سنگ، در مناطق شرقی آن نیز پدیده فروچاله، گالی‌ها، فرونشست و سیلاب و در نواحی شمال نیز سیلاب و زلزله جزو مخاطرات تهدید کننده است.

به گفته وی برخی روستاهای گلستان چند مخاطره‌ای هستند که پیگیر تامین اعتبار برای مطالعه و انجام عملیات اجرایی ایمن سازی برای حدود ۶۰ روستای در معرض خطر هستیم.

حسینی افزود: پروژه‌های ایمن‌سازی، اغلب پرهزینه هستند و در روستاهای هدف باید طرح‌هایی مانند دیواره سنگی، دفع سیلاب، شمع‌کوبی برای جلوگیری از رانش و دیواره نگهبان اجرا شود.

وی اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه دست‌کم ۶۰ روستای در معرض خطر گلستان مطالعه و ایمن سازی خواهد شد.

حسینی بیان داشت: حفاظت از روستا و اهالی آن در مقابل حوادث از مسائل مهم و نیازمند توجه ویژه است که سازمان‌های برنامه و بودجه و مدیریت بحران استان گلستان باید نسبت به تامین اعتبار برای ایمن سازی و تثبیت روستاها اقدام کنند.

 ۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان در ۲۲۷ هزار خانه روستایی زندگی می‌کنند.

گلستان رتبه دوم کشوری را به لحاظ جمعیت روستایی در اختیار دارد.​

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =