کد خبر: 26883
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
سند

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که تاکنون ۱۷۹ هزار و ۹۵۰ واحد از این تعداد در هزار و ۷۱۰ روستا سنددار شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمود بدلی با بیان اینکه این تعداد روستا،  بالای ۲۰ خانوار دارند، اظهار داشت: ۳۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد و تاکنون منازل مسکونی ۲۹ شهر با ۹۷ درصد پوشش سنددار شده‌ است.

وی اضافه کرد: با این آمار از مجموع ۵۶ هزار و ۶۳۱ واحد مسکونی شهری، ۴۰ هزار و ۴۸۵ واحد از خدمات طرح سنددار کردن این اداره کل بهره‌مند شده‌اند و باقی واحدها نیز در دست اجراست.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: متقاضیان این طرح می‌توانند مدارک خود را به دهیاری‌ها تحویل دهند و از مراجعه به شهرها برای پیگیری سنددار کردن منازل مسکونی‌شان خودداری کنند.

بدلی بیان کرد: کارشناسان این اداره کل آمادگی لازم را جهت حضور در روستاها دارند تا مدارک لازم را از روستاییان بگیرند و طرح سنددارکردن اماکن روستایی را با سرعت پیش ببرند.

وی اظهار داشت: حضور کارشناسان بنیاد مسکن در روستاها منجر به کاهش هزینه‌های اضافی برای متقاضیان می‌شود ضمن اینکه سرعت بخشیدن به اجرای طرح سنددار کردن اماکن روستایی بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیازمند همکاری بیش از پیش مردم است.

کاهش پرونده در محاکم قضایی و ثبتی با تثبیت مالکیت افراد، استفاده از اسناد مالکیت در مراودات اقتصادی مانند دریافت تسهیلات و وثیقه از مزیت‌های سنددار شدن واحدهای مسکونی روستایی است.

در مجموع ۲ هزار و ۷۲۵ روستای دارای سکنه در آذربایجان‌غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ روستا از آن‌ها بالای ۲۰ خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =