کد خبر: 26875
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۴
ورزش روستایی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: سرانه فضای ورزشی روستایی نسبت به کل جمعیت در کشور ۰.۹۹ بوده اما این سرانه در گلستان ۰.۷۳ است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، عفت همدم شامگاه شنبه در تشریح شاخص های مرتبط با توسعه روستایی استان اظهارکرد: ۴۶.۶ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند در حالی که این درصد در کشور ۲۶ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان گفت: براساس آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، ۲۰ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۶۲۵ نفر از جمعیت کشور در روستاها سکونت دارند و ۸۷۱ هزار و ۵۴۶ نفر از گلستانی ها هم ساکن روستا هستند.

وی افزود: ۳۹ هزار و ۴۶۵ روستا در کشور جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند که در گلستان این عدد ۹۳۵ است.

همدم گفت: درصد حجم راه روستایی آسفالت شده به کل شبکه راه روستایی بالای ۲۰ خانوار در کشور ۷۶ درصد بوده در حالی که این رقم در گلستان ۸۷ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اضافه کرد: درصد کلاس مقاوم سازی شده مدارس روستایی نسبت به کل مدارس روستایی استان ۶۱ درصد و این رقم در کشور ۵۵ درصد است.

وی گفت: در حوزه سرانه فضای ورزشی روستایی با توجه به استعدادهای گوناگون در استان گلستان نیاز به کار بیشتر است و علیرغم آنکه سرانه فضای ورزشی روستایی نسبت به کل جمعیت در کشور ۰.۹۹ بوده اما این سرانه در گلستان ۰.۷۳ است.

همدم بیان کرد: ۹۸ درصد خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز بهره مند بوده اما این رقم در کشور ۸۷ درصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اضافه کرد: ۹۶.۳ درصد از روستاهای بالا ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار بوده و این رقم در کشور ۸۷.۳۷ درصد است.

وی اعلام کرد: ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای دهیاری بوده که البته این رقم در کشور ۹۴ درصد است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =