کد خبر: 26792
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۱
گردشگری گیلان

معاون ‌گردشگری‌ و سرمایه‌گذاری اداره‌کل ‌میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری‌ و صنایع‌دستی کردستان‌، گفت: رعایت و اجرای کدهای رفتاری توسط دفاتر خدمات مسافرتی استان، گامی عملی برای ارتقای توسعه گردشگری در مناطق روستایی استان است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، آرمان وطن‌دوست در نشست با روسای انجمن‌ها و جوامع گردشگری استان، اظهار کرد: گردشگری روستایی یکی از محورهای مهم این اداره در حوزه توسعه صنعت گردشگری بوده که توسعه آن مستلزم نگرشی جامع است.

معاون ‌گردشگری‌ و سرمایه‌گذاری کردستان، افزود: جوامع گردشگری استان با ورود به روستاها باید علاوه بر آگاهی از جغرافیای روستا و ضمن حفظ شئون، آداب و رسوم  فرهنگ پذیرفته شده اهالی آن منطقه، احساس تعلق خاطر را نسبت به آن منطقه داشته باشند.

وی بیان کرد: همچنین فعالان دارای مجوز این حوزه، گردشگری را در مناطق روستایی به‌نحوی توسعه دهند که به‌صورت پایدار و بدون آسیب رساندن به محیط‌زیست اجرا شود.

وطن‌دوست یادآور شد: توسعه این صنعت در روستاها باید همراه با احترام به مناطق بومی و طبیعی، آگاهی از آداب و رسوم و فرهنگ روستانشینان و نمایان کردن معیارهایی که در روستا ارزش محسوب می‌شوند، باشد.

معاون ‌گردشگری‌ و سرمایه‌گذاری کردستان، گفت: مدیران آژانس‌های دارای مجوز کردستان با برگزاری جلسات و تعامل با بخشداران و دهیاران و همچنین تشویق گردشگران برای حضور در تورهای طبیعت‌گردی از طریق آژانس‌های دارای مجوز، بیش از پیش در راستای توسعه صنعت گردشگری استان سهیم باشند.

وی از تشدید برخورد جدی و قانونی با متخلفان برگزارکننده تورهای گردشگری غیر مجاز در استان نیز خبر داد و افزود: برگزاری تورهای گردشگری با توجه به آیین نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مستلزم اخذ مجوزهای لازم از این اداره‌کل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =