کد خبر: 26788
تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
افتتاح

۴۳ خانه ورزش روستایی در قزوین روز چهارشنبه با حضور سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین به بهره برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مراسم ارسال هشتمین سری تجهیزات ورزشی به همراه افتتاح ۴۳ خانه ورزش روستایی در استان قزوین امروز با حضور جمعی از مسوولان در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری قزوین برگزار شد.

این خانه های ورزش روستایی به همت هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان قزوین به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تجهیز و افتتاح شده اند.

امروز همچنین با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان پنج طرح ورزشی در قزوین شامل ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان شهر الوند و چمن مصنوعی روستای حصار در شهرستان البرز، سالن ورزشی سعیدآباد و سالن ورزشی روستای امیرآباد در شهرستان بویین زهرا، آکادمی فوتبال و زمین چمن تیم شمس آذر و سالن ورزشی کورانه از توابع شهرستان قزوین در مجموع با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

۴۳ خانه ورزش روستایی در استان قزوین افتتاح شد

مدیر کل ورزش و جوانان استان قزوین در این مراسم  گفت:این تجهیزات به منظور ترویج و توسعه ورزش در روستاهای استان با خرید  تجهیزات ورزشی برای ۴۳ خانه ورزش به مناطق روستایی و کم برخوردار استان اختصاص یافته است.

عباس علایی مقدم گفت: به هر روستا نسبت به جمعیت، ساختار سخت افزاری و فضای موجود، تجهیزاتی را ارسال خواهیم کرد که حداقل این امکانات شامل یک میز تنیس روی میز، فوتبال دستی، ۲۰ تخته تاتامی، شطرنج به همراه میز و دارت به همراه پایه خواهد بود که با هزینه حداقل ۲۰۰ میلیون ریال خریداری شده است.

وی افزود: این تجهیزات به ۱۱ روستا در شهرستان قزوین، ۱۱ روستا در شهرستان تاکستان، هفت روستا در بوئین زهرا، هفت روستا در آوج، پنج روستا در آبیک و ۲ روستا در شهرستان البرز ارسال خواهد شد.

علایی مقدم اظهار داشت: قبلا ۱۵۶ خانه ورزش روستایی در استان افتتاح شده بود که با احتساب ۴۳ خانه ورزش جدید ۱۹۹ خانه ورزش در استان تاسیس شده که نسبت به استان های هم‌سطح از لحاظ جمعیتی و تعداد روستاها بسیار ملموس و آمار فوق العاده می باشد.

وی گفت: افتتاح این طرح ها باعث شده تا حداقل ۱۲ هزار متر مربع به سرانه ورزش روستایی استان اضافه شود.

استان قزوین حدود ۵۳۰ روستای دارای دهیاری دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =