کد خبر: 26673
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
رضایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان گفت: میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در شهرستان اسدآباد به دلیل کمبود متقاضی پایین بوده و در این رابطه باید توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مسعود رضایی در دیدار با سرپرست فرمانداری اسدآباد اظهار کرد:در حال حاضر میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۲ درصد و در استان همدان ۶۴ درصد و در شهرستان اسدآباد ۴۶ درصد بوده که برای افزایش میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان بنیاد مسکن استان آمادگی لازم برای افزایش سهمیه مقاوم سازی این شهرستان را دارد.

وی با اشاره به مقاوم سازی ۵۲۳۲ واحد مسکن روستایی در سطح شهرستان اسدآباد از ابتدا تاکنون، تصریح کرد: در رابطه با طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان اسدآباد ۵۳ متقاضی واجد شرایط بودند که روند کار آنان در حال پیشرفت بوده و تعیین تکلیف شده است.

رضایی خاطر نشان کرد: در بحث جهش مسکن ۷۰۶۶ متقاضی اسدآبادی ثبت نام کرده اند که ۳۴۰۰ نفر واجد شرایط لازم برای این طرح هستند و این آمار قطعا آمار بالا و حساسی برای اجرا خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره وجود ۹۸ روستا در شهرستان اسدآباد گفت:بر اساس آمار از ۹۸ روستای این شهرستان ۸۴ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار بوده که در همه  این تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه طرح هادی انجام شده و در اجرای طرح هادی ۷۳ روستا ورود شده است.

رضایی تصریح کرد: از ۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار که قانون گذار طبق برنامه پنجم و ششم توسعه پیش بینی کرده با ورود به اجرای طرح هادی در ۷۳ روستای شهرستان تاکنون اجرای طرح هادی در ۲۲ روستا خاتمه یافته است.

وی ادامه داد: در ۱۴ روستا تهیه طرح هادی بازنگری شده و در ۹ روستا نیز در دست اقدام قرار دارد.

صدور بیش از ۱۱ هزار جلد سند مالکیت روستایی در اسدآباد

حسین علی شرکائی، سرپرست فرمانداری اسدآباد هم از صدور بیش از ۱۱هزار جلد سند مالکیت روستایی در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بنیاد مسکن اسدآباد برای صدور سند ۷۶روستای شهرستان ورود پیدا کرده و ۱۱ هزار و ۵۰۰ جلد سند صادر و تحویل روستائیان شده که این امر از نقش مؤثری در کاهش اختلافات مالکان و نیز استفاده از سند روستایی به عنوان وثیقه برخوردار است.

حسین علی شرکائی یاد آور شد:در دهه مبارک فجر امسال افزون بر ۴۰ میلیارد تومان پروژه توسط بنیاد مسکن در این شهرستان در قالب مسکن روستایی و بهسازی روستایی افتتاح و به بهره برداری رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =