بیمه کشاورزی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳۶ هزار خانوار روستایی و عشایری در استان هم اینک تحت پوشش مزایای این صندوق قرار دارند و ۹۸ کارگزاری فعال هم اکنون در این زمینه در حال فعالیت هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، یونس معزز در اشنویه افزود: از این تعداد خانوار روستایی زیرپوشش حدود پنج هزار نفر هم اینک از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوتی برخوردار هستند.

وی تعداد جمعیت مشمول تحت پوشش این صندوق در استان را ۵۲۰ هزار نفر پیش بینی کرد و گفت: ساکنین روستاها، عشایر، کشاورزان، رانندگانی که ساکن روستا یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باشند، کارکنان شرکت های فنی مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز می توانند از خدمات این بیمه این صندوق استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر آذربایجان‌غربی ادامه داد: بازنشستگی، از کارافتادگی ناشی از کار، بیماری، حوادث و مزایای مستمری بازماندگان با امکان انتقال سوابق بیمه‌های اجتماعی از دیگر مزیت‌های این بیمه به شمار می‌رود که ۲ برابر حق بیمه یا دو سوم حق بیمه توسط دولت به صورت یارانه دولتی پرداخت می شود ضمن آنکه پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان های چایپاره، بوکان و مهاباد به ترتیب رتبه اول تا سوم را از لحاظ بیشترین تعداد استفاده کننده از این بیمه را در استان به خود اختصاص داده اند.

معزز ادامه داد: در شهرستان اشنویه نیز تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر از مجموع ۲۰ هزار نفر جمعیت مشمول تحت پوشش این صندوق قرار دارند که از این تعداد ۱۵ نفر هم اکنون مستمری بگیر هستند.

به گزارش ایرنا، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستائیان و عشایر و کشاورزان در ایران تاسیس شد تا این اقشار نیز زیرپوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =