سلاجقه

دختر نوجوان ارسنجانی در نامه ای به رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خواهش می کنم به داد محیط زیست برسید، تالاب بختگان تشنه است و ماهی ها آب می خواهند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، تالاب بختگان به طول ۱۲۰ کیلومتر در شهرستان های نی ریز ، بختگان، خرامه و استهبان در استان فارس است که اکنون کاملا خشک شده‌ است، این دریاچه زیستگاه زمستانه پرندگانی است که از روسیه و دشت های سیبری به ایران مهاجرت می‌کردند.

منبع اصلی تالاب بختگان رودخانه کُر است که با احداث سد درودزن بر روی آن دیگر آبی به تالاب نرسید و با خشک شدن این تالاب دیگر پرندگان مهاجر به این حوضه آبی نیامدند و ماهی های موجود در آن نیز بی آب ماندند.

بر این اساس سیده زهرا هاشمی نوجوان ارسنجانی در نامه ای از علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای نجات بختگان درخواست کمک کرد. این دختر همچنین از سلاجقه خواست تا سایت گوزن زرد ارسنجان را هم بزرگ کنند، و در ادامه نوشته است «خواهش می کنم قول دهید و کمک کنید.»   

علی سلاجقه هم در پاسخ خطاب به این دختر ارسنجانی که دغدغه محیط  زیست دارد در نامه ای نوشت که دختر عزیزم سیده زهرا هاشمی با سلام و دعای خیر، درود بر شما عزیز بزرگواری که در این سن به همه مردم جهان اصل پنجاهم قانون اساسی را یادآوری و تکلیف این حقیر و مجموعه سازمان متبوع را بسیار از پیش سنگین‌تر کردی؛ تالاب بختگان، ماهی‌ها و سایت گوزن زرد در ارسنجان این تذکر و یادگاری گران‌بهای حضرت‌عالی را بر تارک خویش حک کرده‌اند تا شاهد مسئولیت‌پذیری اینجانب و برآورده شدن آرزوهای بزرگ عزیزانی چون جنابعالی باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =