کد خبر: 26551
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
عباس شرفی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان وعده بهسازی و آسفالت راه دسترسی روستای «کدیور بالا» در شهرستان الیگودرز را داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار مهر، دهها روستای بخش «ززو ماهرو» الیگودرز جاده دسترسی مناسب و امکانات زیربنایی ندارند، در روزهای اخیر انتشار فیلم انتقال یک زن بیمار با برانکارد چوبی بر روی دوش چند مرد در جاده‌ای نامناسب در فضای مجازی و رسانه‌های لرستان، منجر به واکنش مسئولان شد.

بخشدار «ززو ماهرو» در واکنش به این فیلم منتشر شده گفت: بخش «ززوماهرو» با ۲۵ هزار نفر جمعیت از محروم‌ترین مناطق استان و کشور است.

به گفته قهرمانی، در سفر رئیس جمهور به لرستان تصمیمات خوبی برای حل مشکلات حوزه راه تصویب شد که انتظار داریم مصوبات سفر هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

مردم بخش محروم «ززو ماهرو» الیگودرز از نبود امکانات بهداشتی و درمانی و زیر بنایی به ویژه راه رنج می‌برند، پیش از این یک نوجوان ۱۳ ساله ساکن روستای «کدیور» که دچار مارگزیدگی شده بود به علت دیر رسیدن به مرکز درمانی فوت کرد.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در واکنش به انتشار ویدئویی با محتوای عدم وجود راه دسترسی روستای «کدیور بالا» بخش «ززو ماهرو» در رسانه‌ها و فضای مجازی گفت: روستای «کدیور بالا» در محور «مرگسر» در بخش «ززوماهرو» شهرستان الیگودرز به فاصله ۲۲ کیلومتر از مرکز «مرگسر» قرار دارد که راه دسترسی آن قریب به ۱۵ سال پیش توسط امور عشایر احداث شده است، پس از آن طی صورت جلسه‌ای، این مسیر به اداره راه و شهرسازی و سپس با تفکیک راه روستایی از راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۸ به راهداری محول شد.

وی با بیان اینکه محور مذکور رانشی بوده و در مواقع بارش دچار مشکل می‌شود، افزود: بهسازی و آسفالت محور روستایی «مرگسر» به «موس گله یار» در اعتبارات سال جاری دیده شده است و در ادامه آن راه دسترسی روستای «کدیور» نیز بهسازی و آسفالت خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان عنوان کرد: با توجه به اینکه ساخت راه روستایی از پاییز ۹۸ به این اداره کل واگذار شده و از طرفی به دلیل گستردگی حوزه راه روستایی و انباشت محرومیت در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد اما با نگاه ویژه مجموعه وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و پیگیری‌های استان و همچنین مصوبات سفر ریاست جمهوری شاهد افزایش اعتبارات در این حوزه هستیم و امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را مرتفع سازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =