کد خبر: 26538
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
اشتغال روستایی

مدرسه کسب و کار و زمینه رونق اشتغال در دیشموک راه اندازی شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاون اشتغال بنیاد علوی کشور در مراسم راه اندازی مدرسه کسب و کار در دیشموک گفت: در این مدرسه افراد خلاق، جوان و توانمند شناسایی شده و راه حل‌های رفع مشکلات را فرا می‌گیرند.


علیرضا قزل با بیان اینکه این مدرسه با هدف ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی برای مردم دیشموک را اندازی شد، افزود: در گام دوم این طرح مشکلات تمام روستا‌های بخش دیشموک شناسایی آمار برداری و توسط جوانان این مدرسه برطرف می‌شود.
قزل اضافه کرد: در ادامه این آموزش‌ها در این مدرسه، آموزش تفکر خلاق، مالی، بازاریابی، انواع کار‌های فروش ارائه و افراد شرکت کننده در این دوره‌ها به عنوان راهبر شغلی محلی فعالیت می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه از جمله اهداف مدرسه کسب و کار توانمندسازی افراد با ارائه آموزش‌ها است ادامه داد: طی یک آگهی افراد خلاق می‌توانند در این مدارس ثبت نام کرده، که پس از مصاحبه اولیه تحت آموزش‌های سه تا شش ماهه قرار می‌گیرند.
معاون اشتغال بنیاد علوی با بیان اینکه فراگیران آموزش‌های لازم را تحت نظر اساتید برتر فرا می‌گیرند، گفت: خروجی این دوره‌های آموزشی، استفاده و حمایت از ایده‌های برتر تا تولید محصول بوده و افراد دارای ایده‌های برتر بورسیه می‌شوند.
مدیر بنیاد علوی دیشموک با اشاره به راه اندازی مدرسه کسب و کار با حضور معاون اشتغال بنیادعلوی کشور گفت: در این مدرسه ایده‌ها و خلاقیت جوانان شناسایی می‌شود.


اسفندیار مختاری با بیان اینکه این مدرسه با هدف اجرای کار‌های مفید و بزرگ در سطح بخش دیشموک راه اندازی شد، افزود: با حمایت بنیاد علوی امسال ۳۰ هکتار سیاه دانه، ۱۵ هکتار گلرنگ و ۶۵ هکتار کرفس، موسیر و آنغوزه در سطح اراضی کشاورزی بخش دیشموک کشت شد.
مختاری با اشاره به اینکه به ازای هر هکتار کشت گیاهان دارویی مبلغ ۷۰ میلیون تومان به کشاورزان وام با بهره ۲ درصد پرداخت شد، اضافه کرد: این کار با هدف الگوسازی برای کشاورزان و افزایش بهره وری با همکاری کشاورزان و جهاد کشاورزی انجام شد.
وی ادامه داد: بیشتر اراضی کشاورزی  در بخش دیشموک به صورت سنتی کشت می شود و طرح کشت گیاهان دارویی با هدف تغییر الگوی کشت در این اراضی  انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =