کد خبر: 26511
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
روستاهای آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تثبیت جمعیت در روستاها، گفت: توجه به اشتغال و درآمد در روستاها عاملی مهم در جلوگیری از مهاجرت روستاییان استان به شهرها است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدصادق معتمدیان بعد از ظهر پنجشنبه در چهارمین سفر شهرستانی در سفر به باروق با حضور در بین مردم بخش نخطالو با اشاره به شیوه جدید در سفرهای استانی، با بیان اینکه انتظارات و مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی باید در اولویت قرار گیرد، گفت: پیگیری مصوبات یکی از برنامه‌های اولویت دار دیگر است و در راستای قول و تعهد به مردم، باید به عنوان یک تکلیف تحقق یابد.

وی ادامه داد: حضور مدیران در شهرستان‌ها یکی از برنامه‌های اولویت دار است به طوری که دیدار با مردم به صورت چهره به چهره، آگاهی از مشکلات و اشرافیت به مسائل بدون واسطه اهداف این سفرهاست.

معتمدیان افزود: خروجی و نتیجه سفرها برای مردم از برنامه‌های اولویت دار است و قبل از سفر تیم مدیریتی استان، در مرحله اول مدیران استانی در منطقه حضور پیدا می‌کنند تا مشکلات هر منطقه احصا و بر اساس مطالبات مردمی جمع‌بندی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت همان شهرستان یکی دیگر از برنامه‌های اولویت دار در سفرهای شهرستانی است، اضافه کرد: یکی از اهداف در سفرها، رسیدگی و شناسایی مناطقی است که عقب ماندگی بیشتر و زیرساخت‌های کمتر و یا ضعیفی دارند که در سفر به آنها با بازدیدهای میدانی به همراه تیم مدیریتی استان بتوان با بسیج همه امکانات و با استفاده از اعتبارات استانی و ملی برای توسعه آن مناطق گام برداشت.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه گفت: باروق به عنوان یکی از شهرستان تازه تأسیس از شاخص‌های توسعه‌ای کمتری برخوردار است، هدف این است تا آبادانی و پیشرفت آن شتاب بیشتری بگیرد که در سایه پیگیری‌های نماینده شهرستان و به جهت پای کار بودن مدیران استانی این مشکلات حل و به مطالبات به حق مردم رسیدگی خواهد شد.

معتمدیان با بیان اینکه همچنین مدیریت زمان در پروژه‌ها اولویت کاری دیگر در این سفرهاست، بیان کرد: عدم مدیریت زمان در پروژه‌ها موجب نارضایتی مردم و استهلاک اموال و هدر رفت بیت‌المال می‌شود که باید این مهم مدنظر قرار گیرد.

معتمدیان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری، دامداری و کشاورزی باروق گفت: حمایت از این ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذار به ایجاد اشتغال و پیشرفت در روستاها کمک می‌کند که روستاهای باروق از این قاعده مستثنی نیستند و مدیران مربوطه باید اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد بوم گردی در این منطقه در نظر گرفته شود، گفت: جهاد کشاورزی باید یک برنامه در امر دامپروری و از همه مهمتر در زمینه صنایع تبدیلی در این منطقه داشته باشد تا به درآمد و اشتغال مردم این مناطق منجر شود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: اگر نیاز است سایر صنایع مربوط به کشاورزی از جمله شیلات در منطقه را بررسی و در صورت نیاز راه‌اندازی شود.

وی توجه به معادن منطقه را پیشران صنعت و اقتصاد استان دانست و اظهار داشت: تلاش می‌شود در سال آینده از ظرفیت‌های مناطق جنوب استان به جهت دارا بودن معادن در راستای تحقق رشد اقتصادی استان بیشتر استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =