کد خبر: 26351
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از صدور ۱۰۳ هزار و ۷۶۶ جلد سند مالکیت روستایی در اردبیل خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، فرهاد سبحانی اظهار کرد: در راستای تحدید حدود اراضی و تعیین مالکیت زمین و با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در ۴۶۰ روستا و ۲۳ شهر برای متقاضیان در توابع شهرستان‌های استان سند مالکیت روستایی صادر شده است.

وی با اشاره به مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل خاطرنشان کرد: به همت نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل تاکنون ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد مسکونی روستایی در سطح استان شناسایی شده و بهسازی و مقاوم سازی آنها در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: میزان واحدهای احداث شده تا به حال بالغ بر ۶۲ هزار و ۹۱۱ واحد مسکونی بوده که مقاوم سازی بیش از ۶۴ درصد واحدهای کم دوام و بی دوام را شاهد بودیم.

سبحانی با بیان اینکه از سهمیه ۴ هزار واحد مسکونی ابلاغی برای استان اردبیل ۳ هزار و ۶۴۱ واحد تخصیص داده شده است، افزود: کماکان اقدامات لازم در راستای تسریع در روند احداث واحدها و حفظ جان و اموال روستاییان ادامه دارد.

وی به اقدامات بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: بر اساس مکاتبات و صورت جلسات انجام شده با اداره کل راه و شهرسازی استان در ۱۵ شهر بهه مراه ۲ پروژه اندیشه در شهر اردبیل با ظرفیت ساخت تعداد ۷ هزار و ۸۹۶ واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن عملیات اجرایی را شروع کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل بیان کرد: تاکنون ۲۸ هزار و ۷۹۳ نفر در سامانه جامع طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام انجام داده اند که از این رقم تعداد ۹ هزار و ۴۱۱ طرح اقدام ملی و ۱۹ هزار و ۳۸۲ نفر نیز طرح نهضت ملی مسکن است.

سبحانی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده در مجموع ۱۸ هزار و ۸۶۷ نفر واجد شرایط شناخته شده اند.

وی از در دست احداث بودن ۷۵۰ واحد مسکونی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در شهر اردبیل ۳۳۰ واحد مسکونی، پارس آباد ۱۲۰ واحد مسکونی، مشگین شهر ۱۶۰ واحد مسکونی و خلخال ۱۴۰ واحد مسکونی عملیاتی ساختمانی خود را آغاز کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =