کد خبر: 26320
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
آبرسانی

عملیات اجرایی آبرسانی به ۳۹ روستای استان بوشهر امروز در استان بوشهر انجام شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: با اجرای این طرح ۳۹ روستا با ۵ هزار و ۳۸ خانوار و ۱۶ هزار و ۸۱۵ نفر جمعیت تحت پوشش قرار می‌گیرند.

عبدالحمید حمزه پور افزود: این طرح با خط انتقال ۴۴ کیلومتری، شبکه توزیع ۲۲ کیلومتری و حجم مخزن بتنی هزار متر مکعبی با مشارکت وزارت نیرو و قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی نیروی دریایی سپاه با هدف محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار کشور اجرا شده است.

وی گفت: هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی اجرای این طرح به طور کامل تخصیص یافته است که تلاش می‌شود تا در کمترین زمان ممکن این طرح تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

حمزه پور افزود: بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان هم برای اجرای مرحله دوم این طرح در نظر گرفته شده که با توجه به آمادگی استان درخواست داریم این اعتبار تخصیص داده شود تا بتوانیم مشکلات حوزه آبی را در سایر شهرستان‌های استان هم برطرف سازیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی را با چهار ماموریت اصلی آبرسانی، راه‌های روستایی، منازل مددجویی و اشتغال زایی روستایی در مرکزیت سپاه تشکیل داد تا با تکیه بر تلاش و توان خود بتواند در کمترین زمان طرح‌هایی را اجرایی و رضایتمندی بیشتر مردم در نقاط محروم را فراهم سازد.

سردار زارع افزود: این قرارگاه با اولویت طرح‌های آبرسانی در مرحله اول به ۷ هزار و ۱۳۸ روستا آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ۱۳ هزار روستا در کشور آبرسانی می‌شود گفت: از این تعداد آبرسانی به سه هزار روستا با هزینه نیکوکاران و ۱۰ هزار روستا با حمایت دولت انجام می‌شود و در همه این طرح‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰ درصد هزینه عملیات اجرایی را هم پذیرفته است.

سردار زارع با اشاره به اینکه آبرسانی به ۱۰۶ روستا در استان‌های هرمزگان و بوشهر به این نهاد واگذار شده است افزود: در هرمزگان ۷۶ روستا و در بوشهر آبرسانی به ۳۹ روستا آغاز شده است.

وی کل حجم اجرای شبکه در دو استان را ۱۱۰۰ کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح به بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی در نقاط محروم آبرسانی می‌شود.

سردار زارع اضافه کرد: در اجرای این طرح‌ها با هدف تمرکز در تامین مصالح که از سیاست‌های اصلی بوده است تلاش شده است تا با تامین مواد اولیه کالا‌های مورد نیاز توسط خود سپاه هم هزینه‌های اجرا کاهش یابد و هم از کیفیت مطلوب کالا‌های تولید شده اطمینان حاصل شود.

استاندار بوشهر هم در این مراسم با بیان اینکه با وجود همه خدماتی که نظام اسلامی برای مردم داشته است امروز دشمن در یک جنگ نرم تلاش می‌کند تا جای خائن و خادم را عوض کند گفت:دشمن در یک تلاش رسانه‌ای به دنبال آن است تا مسئولان پاکدست کشور را مورد هجمه قرار دهد که در این راستا و در مسیر جهاد تبیین امروز باید همگان تلاش کنند تا واقعیت‌ها را به مردم بیان کنند و خدمات نظام جمهوری اسلامی را به مردم معرفی کنند تا حقایق جهاد خدمت‌رسانی در نظام جمهوری اسلامی به نسل جدید منتقل شود.

احمد محمدی زاده افزود: تلاش می‌کنیم هر مشکلی را که در راستای اجرای این طرح وجود دارد با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و در مسیر سرعت بخشی به انجام امور برطرف سازیم

بیش از ۹۰ درصد آب استان بوشهر از خارج از استان تامین می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =