کد خبر: 26283
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
یحیی ابراهیمی

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: به زودی یک کارخانه گیاهان دارویی در شهر «الشتر» کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، یحیی ابراهیمی امروز شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به اینکه کشاورزی در توسعه پایدار کشور به خصوص در مناطق روستایی بسیار مؤثر است، اظهار داشت: حوزه کشاورزی چه از بُعد تأمین مواد غذایی و پروتئینی و چه از بُعد ایجاد اشتغال در کشور نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه در لرستان در بحث رونق اقتصادی که براساس سند آمایش سرزمین طراحی شده، بخش کشاورزی در اولویت است و بعد بخش صنعت و گردشگری آمده است، تصریح کرد: دو عامل باعث تولید ثروت می‌شود، یکی نیروی آموزش دیده و دوم منابع خدادادی که لرستان سرشار از این منابع است اما چرا وضعیت اقتصادی لرستان نسبت به استان‌های همجوار ضعیف است؟

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه چرا بایستی لرستان به عنوان فلاکت بار ترین استان معرفی شود و زنان کار داشته باشیم و جوانان ما مهاجرت کنند و در حاشیه شهرها سکونت داشته باشند، افزود: یکی از علت‌های پسرفت استان‌های زاگرس نشین توزیع ناعادلانه اعتبارات در سطح مجلس و وزارت خانه‌ها است؛ سهم لرستان در بعد ردیف‌های متمرکز آبخیزداری چقدر است؟ سهم لرستان از اراضی آبی چقدر است؟

ابراهیمی با اشاره به اینکه اگر لرستان قرار است متحول شود راهی نداریم جز اینکه از حوزه کشاورزی بهره بگیریم، گفت: کشاورزی مبتنی بر قرارداد با کشاورزان یکی از مؤلفه‌های مهم در این بخش است.

وی ادامه داد: اگر قرار است بیکاری را ساماندهی کنیم، ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی لرستان قابلیت زراعی شدن را دارند لذا می‌خواهیم بحث حق آبه لرستان پیگیری شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیاست گذارانی که در قبل داشته‌ایم به بهانه اینکه لرستان یک استان کشاورزی است، صنعت استان را رونق نداده‌اند حتی صنعت متناسب با حوزه کشاورزی، گفت: انتظار می‌رود در قالب ردیف‌های اعتباری متمرکز در وزارت جهاد کشاورزی، لرستان دیده شود.

ابراهیمی با بیان اینکه تأمین کننده اصلی مواد غذایی کشور همین عشایر هستند اما به فکر تأمین عشایر نیستیم، تصریح کرد: امسال عشایر دام خود را زیر قیمت بازار فروختند و دام لرستان به سمت استان‌های دیگر رفت، در عین حال میزان نهاده‌های دامی اختصاص یافته به لرستان نسبت به تعداد دام استان کم است.

وی یادآور شد: این توزیع ناعادلانه که در سطح ملی اتفاق افتاده باعث شده استان‌هایی مثل لرستان تولید ثروت نداشته باشند و دچار فقر و مشکلات بیکاری شوند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می‌رود مرکز تحقیقات کشاورزی را ارتقا دهید و در حوزه افزایش کشت گیاهان دارویی مبتنی بر قرارداد با کشاورزان اقدام شود، تصریح کرد: از طریق وزیر کار و شستا یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات گیاهان دارویی به زودی در شهر الشتر کلنگ زنی می‌شود و تأسیس آن کشاورزی مبتنی بر قرارداد را متحول می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =