کد خبر: 26220
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
کاشمر

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به روستاها حاشیه‌نشینی را کاهش می‌دهد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه آب‌شرب روستای رحیم‌آباد (گندم‌بر) که با حضور مسئولین و اهالی روستا برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی با همت مردم متدین ایران اسلامی به پیروزی رسید که یکی از شعارهای اصلی و دستاوردهای آن زمان، توجه به محرومین و پابرهنگان بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: وظیفه همه ما در این روزها «جهاد تبیین» است و اینکه دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم.

وی گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی فقط تأمین آب، برق و گاز و … نیست، خدمات بسیاری در اقصی نقاط کشور و حتی جهان توسط جمهوری اسلامی ایران انجام‌گرفته و به قطعیت رسیده است.

نیک‌بین افزود: حاشیه‌نشینی و معضلات اجتماعی که برای کشور ایجاد شده است در راستای عدم توجه به روستاها به خصوص روستاهای محرومی همچون گندم‌بر و قوچ‌پلنگ در کاشمر و حتی روستاهایی این‌چنینی در کشور است که باید خدمات مورد نیاز آن‌ها را تأمین کنیم تا سکونت این مردم عزیز در روستاها حفظ شده و به سمت حاشیه‌نشینی شهرها نروند.

نماینده مردم کاشمردر مجلس شورای اسلامی افزود: در روستاها باید تغییر الگوی کشت صورت گیرد تا روستاییان به درآمد بیشتری دست یابند.

۲۶ پروژه با هزینه ۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

در ادامه این مراسم، معاون بهره‌برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به تنگناهای مالی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، با تلاش‌هایی که صورت گرفت پروژه‌های مختلفی در استان به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: در دهه فجر، ۲۶ پروژه در استان با هزینه ۷۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۲ پروژه مربوط به روستاهای گندم‌بر و قوچ‌پلنگ کاشمر است.

مهدی جهان‌طلب افزود: خوشبختانه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان از آب شرب برخوردار هستند که پروژه روستای گندم‌بر با اعتبار سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با اجرای حدود ۱۴ کیلومتر خط انتقال، احداث مخزن ۱۰۰ مترمکعبی و احداث ۲۷ باب حوضچه و حدود چهار کیلومتر شبکه توزیع انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به تنگناهای مالی، بهره‌برداری این ۲ پروژه باعث فراهم شدن آب شرب پایدار در این ۲ روستا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =