کد خبر: 26156
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
همیاران

طرح همیاران صلح در روستاهای بالای ۵۰ خانوار خراسان رضوی از اسفندماه اجرا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس شورای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: با تاسیس شعب همیاران صلح در روستاها، به پرونده‌های کیفری جرائم قابل گذشت برای صلح و سازش در همان شعبه روستا رسیدگی می‌شود.

محمودرفسنجانی افزود: اجرای این طرح هم برای پاسگاه‌های روستا‌ها منفعت دارد که کمبود وسایل نقلیه و نیروی انسانی دارند و هم از ورود پرونده‌ها به دادسرا‌ها و محاکم جلوگیری می‌شود و رضایت روستایی‌ها را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: همیاران صلح از نیرو‌های مردمی و ریش سفیدان و معتمدین در محلات هستند که پس از شناسایی آنان، با هماهنگی امور مساجد، شعبات را در مشهد و شهرستان‌های استان برای صلح و سازش در پرونده‌ها تشکیل داده ایم. 

این مسئول ادامه داد: در مشهد ۱۲۷ شعبه و در شهرستان‌ها ۲۳۵ مسجد در زمینه صلح و سازش فعال شدند که این تعداد تا پایان سال به ۵۰۰ شعبه ارتقا داده می‌شود تا فرهنگ اسلامی صلح و سازش را زنده کنیم. 

رییس شورای حل اختلاف استان بیان کرد: از اول مردادماه پارسال تا سی ام دی ماه امسال، ۲۱ هزار و ۶۶۳ فقره پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع داده که از این تعداد، ۱۵ هزار و ۸۷۷ فقره پرونده مختومه شد و از این تعداد پرونده هم بیش از ۸ هزار پرونده منتهی به صلح و سازش شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =