کد خبر: 26114
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کود

سرپرست مدیریت تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹۸ هزار تن کود شیمیایی برای استان خریداری و بیش از ۹۶ هزار تن انواع کود شیمیایی توسط شبکه تعاون روستایی استان توزیع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، آرش آوان  افزود: این میزان کود توزیعی شامل انواع کود آلی، ریزمغذی‌ها، ازته، فسفره و پتاسه است که با حواله‌های صادره توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها در بین کشاورزان و باغداران توزیع شد.

وی با بیان این که توزیع کود شیمیایی در استان بر عهده ۶۵ کارگزاری زیر پوشش شبکه تعاون روستایی است اظهار کرد: مصرف کودهای شیمیایی علاوه بر تقویت و افزایش کمی و کیفی تولید موجب حفظ و ارتقای کیفیت خاک و جلوگیری از فقر توان باروری خاک می‌شود. 

خراسان رضوی ۶۹۲ شرکت تعاونی روستایی با افزون بر ۱۲۸ هزار عضو دارد و از این حیث رتبه نخست را در بین استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

همچنین تعاون روستایی خراسان رضوی با پوشش خدماتی افزون بر ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای استان، گسترده ترین شبکه حمایتی در میان استانها را دارد.

سالانه پنج میلیون و ۹۰۱ هزار تن انواع محصولات شامل چهار میلیون و ۸۲۸ هزار تن محصول زراعی و یک میلیون و ۷۳ هزار تن محصول باغی توسط  ۳۰۰ هزار بهره‌بردار در خراسان رضوی تولید می‌شود.  

افزون بر یک میلیون و ۷۱۴ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی ساکن روستاهای این استان هستند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =