کد خبر: 26089
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸
کرمانشاه

۶۶ طرح ملی آب و فاضلاب استان کرمانشاه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه در مراسم افتتاح این پروژه ها با بیان اینکه جشن دهه فجر هنگامی شیرین می شود که توام با خدمت به مردم باشد، گفت: در این دهه در اقصی نقاط استان کرمانشاه شاهد خدمات بسیار ارزنده ای از دستگاه های اجرایی برای توسعه و پیشرفت این دیار هستیم.

وی گفت: دهه فجر امسال شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۴۳۳ پروژه مهم در استان با اعتبار بیش از یازده هزار میلیارد تومان هستیم که این موضوع نوید روزهای خوب و توسعه گسترده در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در سطح استان می باشد.

فخر با بیان اینکه تابستان گذشته ۴۶۰ روستای ما در سطح استان دچار تنش آبی شد،افزود:  با رویکرد مدیریت پیشگیرانه در حال انجام اقدامات لازم برای کاهش مشکلات این بخش هستیم.

علیرضا کاکاوند مدیرعامل شرکت آبفا استان نیز در این مراسم گفت: خداوند را شاکریم که در این دهه مبارک شاهد افتتاح پروژه آبرسانی به ۶۶ روستای دارای مشکل در سطح استان  هستیم.

 کاکاوند اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را نزدیک به ۵۶ میلیارد تومان عنوان کردو افزود: با بهره برداری از این طرحها ۱۷ هزار و ۵۸ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: این طرح ها در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، اسلام آباد غرب، سنقروکلیایی، پاوه، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، جوانرود و دالاهو اجرا شده است.

 کاکاوند گفت: با توجه به جهش اعتباری که امسال در حوزه آب استان بخصوص آب روستایی داشتیم، علاوه بر این پروژه ها که امروز شاهد افتتاح آن هستیم شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه پروژه های متعدد دیگری را نیز در دست اقدام دارد.

وی از آبرسانی به ۴۶۰ روستا دارای تنش آبی در استان خبر داد و اظهار داشت: در ایام دهه مبارک فجر آبرسانی به ۱۲۲ روستا از این تعداد به بهره برداری رسید.

به گفته کاکاوند برنامه شرکت آبفا استان برای آبرسانی به روستاهای باقی مانده از این ۴۶۰ روستا، آبرسانی پایدار به ۵۰ روستا تا پایان اسفند ماه سال جاری است، همچنین تلاش برای آبرسانی به ۲۶۰ روستای دیگر تا پایان خرداد ماه سال آینده و بهره مندی اهالی روستاهای باقی مانده از نعمت آب شرب سالم و پایدار تا پایان سال ۱۴۰۱ می باشد.

وی افزود: با اجرای این پروژه ها و تکمیل آنها شاهد افزایش شاخص بهره مندی آب شرب استان به عدد ۹۰ درصد خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =