فهیما

مسئول اداره کل فروش و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به فعالیت 239نمایندگی‌ فعال بیمه‌ای در جهت گسترش چتر بیمه در کشور گفت: با تأسیس نمایندگی‌ها در شعب بانک کشاورزی خدمات فروش و پس از فروش بیمه‌های کشاورزی توسط کارگزاران انجام می‌گیرد.

به‌ گزارش روستانیوز، افشین فهیما اظهار داشت: در حال حاضر 239نمایندگی فعال در بخش کشاورزی در نقاط مختلف کشور وجود دارد. همچنین در مجموع 693دفتر اصلی و فرعی و همچنین دفاتر موقتی در مراکز خدمات کشاورزی شورای روستاها به‌صورت مقطعی مشغول به فعالیت در فروش بیمه کشاورزی هستند.

فهیما در مورد نحوه جذب نمایندگی‌ها بیان کرد: با توجه به این‌که بیمه کشاورزی بیش از 150نوع خدمت کشاورزی متفاوت ارائه می‌دهد، لذا به دلیل پیچیدگی‌های این بیمه متقاضیان تأسیس نمایندگی و کارگزاران در درجه اول باید سابقه و تبحر کافی در زمینه فروش بیمه کشاورزی داشته باشند.

وی در مورد مهم‌ترین دستاوردهای اداره کل فروش و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی گذشته عنوان کرد: تعامل خوب با کارگزاران و توسعه سطح بیمه، در سال زراعی گذشته که افزایش قابل توجه کارمزدها را به دنبال داشته است.

رئیس اداره کل فروش و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی گفت: اقدام دیگر تصویب کلیات طرح تشکیل شرکت ارزیابی خسارت که در استان‌هایی است که داوطلب تأسیس نمایندگی ارزیابی خسارت باشند، اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال 1401ا کار تأسیس شرکت‌های ارزیابی خسارت را در چندین استان کشور آغاز خواهیم کرد.

فهیما بیان کرد: در سال زراعی گذشته با تغییر مدل کارمزدها و تحلیل اطلاعات، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها اجرای مناسب تری برای سال زراعی جدید تنظیم و به تصویب هیات مدیره محترم صندوق بیمه رسیده است.

وی افزود: اکنون کارمزدها در همه رشته‌های دارای طرح بیمه‌ای بارگذاری شده و به‌زودی دستورالعمل تجدیدنظر شده به استان‌ها ابلاغ می‌شود و کارگزاران از ریز محاسبات کارمزد داخل سامانه نیز می توانند باخبر شوند.

مسئول اداره کل فروش و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی همچنین گفت: در سال زراعی1400-1401 با ابلاغ و توزیع برنامه‌ها توسط اداره کل توسعه بیمه به استان‌ها کار ابلاغ برنامه نمایندگی های بیمه کشاورزی و ورود این اطلاعات در سامانه نیز توسط اداره کل فروش و نمایندگی ها انجام شده است. هر نمایندگی می‌تواند میزان تحقق عملکرد برنامه خود را بررسی و برای ماه های آینده برنامه‌ریزی کند.

وی گفت: همچنین اجرای برنامه‌های طرح جهش تولید در 15استان کشور و همچنین طرح های بیمه کشاورزی قراردادی باعث افزایش درآمد کارگزاران به‌صورت چشمگیر شده است.

فهیما با اشاره به نهایی شدن تنظیمات تخفیف به شیوه جدید در سامانه جامع بیمه کشاورزی برای مشتریان با ریسک و درصد خسارت کم‌تر اظهار داشت: این امر به رشد و بسط فرهنگ بیمه و مدیریت ریسک واحدهای کشاورزی کمک می‌کند و انشالله از ابتدای سال زراعی 1401 اجرایی خواهد شد.

تعیین تکلیف کارگزاران بخش خصوصی بیمه کشاورزی

وی در رابطه با موانع موجود در جذب نمایندگی‌ها نیز عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مانع روشن نبودن سرنوشت قانون تعیین تکلیف کارگزاران بخش خصوصی بیمه کشاورزی است.

فهیما ادامه داد: در صورت تصویب این قانون از تعداد چهار هزار نفر کارگزار، سه هزار نفر آن‌ها در بانک کشاورزی و سازمان‌های جهاد کشاورزی در قالب قرارداد انجام کار معین جذب می شوند و مابقی به فعالیت خود در صندوق بیمه ادامه خواهند داد.

وی همچنین گفت: در صورت تصویب این قانون امکان افزایش پرداخت دستمز به افراد و همزمان با استفاده از فناوری، بهره‌وری نیروها را بالا می‌بریم لیکن در صورت عدم تصویب هم نوع برنامه‌ریزی ما برای چهارهزار نفر کارگزار متفاوت خواهد بود.

فهیما ادامه داد: به‌همین خاطر باید منتظر تصویب و یا عدم تصویب قانون تعیین تکلیف کارگزاران بخش خصوصی بیمه کشاورزی بمانیم تا بر اساس آن سیاست های آینده فروش و نمایندگی ها را پی ریزی کنیم.

استفاده از ظرفیت‌های خالی برای فروش بیش‌تر

فهیما در رابطه با ترویج بیمه کشاورزی نیز گفت: نمایندگی های سطح کشور باید از ظرفیت‌های خالی مناطق و بازارهای بالقوه در جهت فروش بیش‌تر برنامه ریزی مناسب تری داشته باشند.

مسئول اداره کل فروش و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: همچنین با استفاده از تکنیک‌های مختلف بازاریابی، فروش و اطلاع‌رسانی باید فروش بیمه را در سطح استان‌ها با کمک نهادهای مرتبط، تشکل‌ها به ویژه سازمان‌های جهاد کشاورزی، ترویج و اشاعه دهیم.

فهیما گفت: زمانی که نفرات بیشتری نسبت به دریافت بیمه‌نامه اقدام می‌کنند، میزان حق بیمه، دریافتی خسارت، قدرت مالی و ریسک پذیری صندوق بیمه کشاورزی افزایش یافته و از آنجا که یک صندوق غیر انتفاعی هستیم خدمت رسانی ما بیشتر شده و نیز درآمد کارگزاران هم به طبع آن افزایش خواهد یافت.

بیمه کشاورزی، زیرساخت توسعه و جهش تولید

وی گفت: بیمه کشاورزی علاوه بر ایجاد امنیت خاطر برای کشاورزان، فرصتی برای سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی فراهم می سازد و از زیرساخت‌هایی است که به جهش تولید و توسعه در بخش کشاورزی کمک شایانی می نماید.

مسئول اداره کل فروش و نمایندگی‌های صندوق بیمه کشاورزی همچنین افزود: امیدواریم با همکاری کارگزاران با ارائه خدمات هرچه بهتر به کشاورزان روزبه‌روز شاهد سرمایه‌گذاری‌ و توسعه بیش‌تر در بخش بیمه کشاورزی باشیم.

وی در پایان گفت: امسال هم مانند سال گذشته از شرکت‌های برتر بیمه تقدیر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =