حدادنژاد

رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: با توجه به حمایت تولیدکنندگان از طرح‌های بیمه‌ای، ضریب نفوذ بیمه در بخش کشاورزی در سال 1400 دو برابر شده است.

حسین حدادنژاد در گفت‌وگو با  روستانیوز اظهار داشت: هر تغییری که در بخش تولیدات کشاورزی اتفاق بیفتد و جزو سیاست‌های بخش کشاورزی باشد، در اولویت بیمه‌گری صندوق بیمه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تنوع اقلیمی در کشور، تنوع تولیدات، محصولات و همچنین ریسک بالای بیمه گفت: اکنون بیش از 95درصد سطح زیر کشت محصولات زراعی قابلیت بیمه‌شدن دارد.

حدادنژاد گفت: همچنین در یک سال گذشته ابلاغ بیمه اجباری دام با کمک وزارت جهاد کشاورزی باعث افزایش 90درصدی تعهدها و بیمه‌گری در این بخش شده است.

افزایش 3برابری تعداد بیمه‌شده‌ها در سال زراعی 1399-1400

وی در پاسخ به این‌که آیا شاهد رشد صدور بیمه‌نامه طی سال زراعی گذشته بوده‌ایم یا خیر، اظهار داشت: با اشاره به افزایش سه برابری تعداد بیمه‌شده‌ها در سال زراعی 1399-1400 مواجه بودیم که این مقدار بیمه‌شده بالاترین رکورد رشد در طول تاریخ بیمه است.

حدادنژاد در رابطه با وظایف اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی نیز گفت: هدف اصلی اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی طراحی، تدوین و اجرای طرح‌های بیمه‌ای متناسب با نیاز تولیدکنندگان بخش کشاورزی است و برای انجام این خدمات باید بخش کشاورزی، نیاز مسئولان از لحاظ سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، ریسک‌های تولیدکنندگان و اتفاقات دنیا و راه‌حل‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی گفت: با بررسی‌های لازم باید بتوانیم قالب بیمه‌ای مطلوبی را از لحاظ فنی، علمی و بیمه‌ای در اختیار تولیدکنندگان بگذاریم.

وی در رابطه با زیرشاخه‌های طرح‌های بیمه کشاورزی هم گفت: طراحی بیمه فعالیت‌های بخش کشاورزی در هر قسمتی که صندوق بیمه اجازه ورود بدهد، بر عهده اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی است.

حدادنژاد ادامه داد: اکنون در سه زیرشاخه محصولات زراعی و باغی، منابع طبیعی و همچنین دام، طیور و آبزیان فعالیت داریم.

رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی با اشاره به اختیاری‌بودن اکثر طرح‌های بیمه‌ای اظهار داشت: بیمه‌ها در مناطق مختلف با توجه به میزان تولید، ریسک، توان پرداخت بهره‌برداران، نیاز مالی، شرایط اقلیمی و... برای افراد متفاوت است.

وی ادامه داد: مثلاً در مورد گندم آبی و دیم جمعاً 70طرح بیمه‌ای متنوع در کشور وجود دارد.

حدادنژاد با اشاره به رشد سه برابری بیمه دام‌های بومی آمیخته کشور بیان کرد: این رشد سه برابری نتیجه حمایت سازمان دامپزشکی، اعتبارات دولت و کمک‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در مورد سایر اقدامات این اداره کل هم گفت: هویت‌گذاری دام‌ها، زنجیره‌ای‌کردن قوانین، افزایش دو برابری ضریب نفوذ بیمه در بخش دام و بازنگری جدی در بخش بیمه آبزیان با همکاری سازمان دامپزشکی، شیلات و تشکل‌ها از دیگر اقدامات اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی است.

رشد 5برابری بیمه آبزیان در سال زراعی گذشته

حدادنژاد با اشاره به رشد پنج برابری بیمه آبزیان در سال زراعی گذشته ادامه داد: این اتفاق در بخش آبزیان نویدبخش و در دنیا کم‌نظیر است.

وی با اشاره به تغییرات و تنوع زیاد طرح‌های بیمه‌ای در بخش زراعت گفت: در حال حاضر در بخش زراعت بیش از 45محصول با 300طرح بیمه‌ای متنوع داریم.

حدادنژاد در مورد طرح کشاورزی قراردادی هم بیان کرد: این طرح با رویکرد جدید وزارت جهاد کشاورزی و با فعالیت تشکل‌ها در صورت بروز عوامل قهری طبیعی از کشاورزان حمایت می‌کند.

وی در مورد محصولاتی که از طریق کشاورزی قراردادی بیمه‌شده‌اند، گفت: در سال زراعی گذشته بالاترین سطح بیمه‌شده کلزا را داشتیم و امسال نیز نزدیک به نیمی از گندم آبی و بیش از 40درصد بخش زراعت از طریق طرح بیمه کشاورزی قراردادی بیمه‌شده‌اند.

حدادنژاد در مورد طرح‌های بیمه‌ای مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حال حاضر دو طرح بیمه کشاورزی قراردادی و جهش تولید در دیم‌زارهای کشور در حال اجرا و توسعه است.

بازگشت کشاورزان خسارت‌دیده دیم‌کار با پرداخت 300میلیارد تومان غرامت

وی ادامه داد: در سال گذشته با وجود آسیب‌های ناشی از خشک‌سالی در دیمزارها با پرداخت غرامتی حدود 300میلیاردتومان کشاورزان توانستند به چرخه تولید برگردند.

حدادنژاد با اشاره به طرح‌های بیمه‌ای برای محصولات جدید گفت: در سال گذشته شاهد رشد بیمه در بخش زراعت، باغبانی، گلخانه‌ها و محصولات جدیدی نظیر ماشک علوفه‌ای و کنجد بوده‌ایم.

رئیس اداره کل توسعه خدمات بیمه‌ای صندوق بیمه کشاورزی در رابطه با موانع و مشکلات این بخش بیان کرد: در بیمه محصولات استراتژیک کشاورزی به‌ تصویب قوانین بیمه اجباری و همچنین اعتبارات دولتی در جهت جلب رضایت کشاورزان و جذب بیمه‌گران نیاز داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =