کد خبر: 260
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کله پاچه

رئیس اتحادیه «فروشندگان کله، پاچه، سیراب و شیردون» گفت: نرخ عمده فروشی هر دست کله و پاچه از ابتدای آبان ماه تاکنون به دلیل کاهش کشتار داخلی و افزایش قاچاق دام زنده، بیش از 20 هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، حسین رواسی با اشاره به افزایش 20 هزار تومانی نرخ عمده فروشی هر دست کله و پاچه گفت: نیاز روزانه کشور به آلایش کله و پاچه حداقل 60 هزار دست است که اکنون کمتر از این میزان تامین می شود.

به گفته وی، استان تهران برای تامین روزانه بازار به حداقل 10 هزار دست کله و پاچه نیاز دارد در حالی که اکنون نزدیک 7 هزار دست تامین و عرضه می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان کله، پاچه، سیراب و شیردون تصریح کرد: ادامه قاچاق و کاهش کشتار، می تواند مشکلات این صنف را دوچندان کند زیرا اکنون 80 درصد واحدهای کله پزی و طباخی به دلیل کمبود تولید، دچار زیان شده اند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از این معضل بیش از 3 سال است که اتحادیه پیشنهاد واردات کله و پاچه از کشورهای مجاز دارای ذبح اسلامی را داده اما تاکنون این تقاضا به جایی نرسیده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان کله و پاچه افزود: پیش از این، اتحادیه براساس کیفیت و کمیت، قیمت کله و پاچه در واحدهای طباخی را تعیین می کرد و بر آن ها نظارت داشت اما اکنون با حذف نظارت توسط اتحادیه ، قیمت ها به صورت رقابتی عرضه می شود.

رواسی گفت: خواسته ما از مسئولان، ایجاد شرایط مناسب برای واردات این کالا و جلوگیری از قاچاق بی رویه دام زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

بنابراین گزارش، اکنون بیش از 800 واحد کله پزی و طباخی در استان تهران فعال اند که بخشی از آنها مجوز ندارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =