کد خبر: 25965
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: پیش بینی می‌شود ظرف دوسال آینده ۳۶ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۶ هزار و۱۵۰ نفری دراستان همدان به بهره برداری برسد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، منصور رضوانی جلال در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۷۵ سردخانه بالای صفر با ظرفیت نگهداری ۱۹۰ هزار تن محصول و اشتغال مستقیم ۷۳۴ نفر و سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال در استان همدان ایجاد شده است، عنوان کرد: تعداد ۳۳۴ واحد صنایع تبدیلی با اشتغال ۴ هزار و ۴۲۳ نفر در استان همدان فعالیت دارند.

وی، ظرفیت جذب و فرآوری این واحدها را برابر ۱.۸ میلیون تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۲۲ واحد با اشتغال ۱۹۲ نفر و جذب و فرآوری ۱۱۶ هزار و۳۶۰ تن پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان در ادامه، میزان سرمایه‌گذاری در این عرصه را برابر ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پیگیری طرح‌های بزرگ و متوسط در دست اجرای بخش کشاورزی همدان را در دستور کار داریم.

رضوانی جلال خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود ظرف دو سال آینده ۳۶ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد ریالی و اشتغال زایی ۶ هزار و۱۵۰ نفری در استان همدان به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه مطابق آخرین آمار منتهی به پایان سال ۹۹ با حجم سرمایه گذاری ایجاد شده حدود ۲۴۸ هزار میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم تقاضای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی این عدد در سال جاری و سنوات آینده به سرعت در حال افزایش است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان یادآور شد: در سال جاری نیز رقم ۸ هزار میلیارد ریال به حجم سرمایه گذاری بخش کشاورزی افزوده شده است.

رضوانی جلال تصریح کرد: تعداد دو هزار و ۷۵۸ نفر برای دریافت تسهیلاتی بالغ بر ۱۷ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری این میزان به رقم ۷ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =