کد خبر: 25924
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۵
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: تاکنون بالغ بر ۶۳ هزار واحد روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، فرهاد سبحانی عصر پنجشنبه در نشست با ائمه جمعه شهرستان‌های استان اردبیل اظهار کرد: بنیاد مسکن مولود انقلاب اسلامی است و دهه فجر بهترین فرصت برای تبیین عملکرد این بنیاد برای مردم و ولی نعمتان نظام است.

وی به تعداد روستاهای دارای سکنه در اردبیل اشاره کرد و گفت: در اردبیل یک‌هزار و ۸۴۹ روستای دارای سکنه داریم که از این رقم برای یک‌هزار و ۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی تهیه و تدوین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اشاره به اینکه ما تنها مجوز تهیه و تدوین طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار را داریم، تصریح کرد: البته در برخی از موارد استثنائاتی نیز وجود دارد که در این راستا ۱۸۰ روستا مطالعه و برای آنها طرح هادی تهیه شده است.

سبحانی افزود: طرح‌های هادی روستاها ۱۰ ساله است و با اتمام موعد این طرح در ۳۷۰ مورد از روستاهای استان ما طرح بازنگری در این طرح‌ها را در ۲۳۲ روستا آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم تا امسال ۹۰ روستا در دستور بازنگری طرح هادی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: قرار است سالانه در ۱۲۰ روستا بازنگری طرح هادی انجام شود.

سبحانی با اشاره به اینکه از تعداد یک‌هزار و ۱۷ روستا در ۴۸۳ روستای اردبیل، طرح هادی اجرا شده است، اضافه کرد: طبق آمار در ۵۰ روستای استان طرح هادی در حال اجرا و یا بازنگری است.

وی همچنین به طرح احیای روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در روستای عنبران علیا از توابع نمین و کزج شهرستان خلخال این طرح انجام شده و قرار است در برخی دیگر از روستاهای اردبیل نظیر اسبو، وکیل‌آباد و… اقدام به اجرای روستاهای هدف گردشگری با حفظ هویت این مناطق کنیم.

سبحانی از اختصاص ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح هادی در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: از این مبلغ ۳۲ میلیارد محقق شد و در سال‌جاری نیز با تصویب ۱۱۰ میلیارد تومان توانستیم ۷۷ میلیارد تومان محقق کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل استفاده از قیر رایگان را یکی از طرح‌های مهم و ماندگار وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در ساماندهی روستاها اعلام کرد و گفت: در سال گذشته موفق شدیم ۱۸ میلیارد تومان و امسال نیز بالغ بر ۶۴ میلیارد تومان قیر رایگان دریافت و در روستاها استفاده کنیم.

وی صدور اسناد مالکیت روستایی را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر دانست و اظهار کرد: با همکاری سازمان ثبت اسناد، صدور سند در روستاها آغاز شده و تاکنون موفق شدیم ۹۴ هزار جلد سند صادر و تحویل روستاییان و ۷ هزار و ۶۰۰ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر کنیم.

سبحانی تصریح کرد: در شهرهای کوچک نیز به رغم اینکه ۲ سال رکود در صدور و تحویل سند روستایی وجود داشت اما موفق شدیم با نقشه‌برداری از ۱۵۰ روستای استان اردبیل در سال‌جاری برای این تعداد روستا نیز اسناد مالکیت صادر کنیم.

وی بهسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی را یادآور شد و گفت: از سال ۸۴ این طرح در کشور و طبق سرشماری در ۱۰۰ هزار واحد روستایی استان اردبیل نیز اقدام به بهسازی و مقاوم‌سازی کردیم که تاکنون شاهد مقاوم‌سازی ۶۳ هزار واحد روستایی بودیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: سهمیه استان در بحث مقاوم‌سازی مساکن روستایی در سال‌جاری ۴ هزار واحد است که ۳ هزار و ۶۰۰ واحد با همکاری ۲۸ دفتر فنی و ۲۸۰ مهندس ناظر معرفی به بانک انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =