کد خبر: 25862
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
کشاورزی

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان همدان از تسهیل و رفع موانع تولید ۵۷ طرح کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدرضا شهسواری فرجاد چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار و ۴۷۱ بهره بردار بخش‌های زراعت، باغبانی، صنایع تبدیلی و دیگر حوزه‌ها به سیستم بانکی معرفی شده‌اند، گفت: در این راستا تسهیلات از منابع مختلف اعتباری برای تولیدکنندگان این حوزه‌ها در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص تسهیلاتی به مبلغ یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شد، اظهار کرد: تاکنون در این زمینه موفق به عقد قرارداد برای بیش از سه هزار بهره بردار به مبلغ ۴۶۳ میلیارد تومان شده‌ایم.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان همدان از ورود ۵۷ طرح بخش کشاورزی همدان به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و گفت: سعی شد تا مشکلات این واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گیرد که در این زمینه، ۲۲ مورد از مصوبات ستاد تسهیل اجرا شده و ۳۳ مورد در حال اجرا است و ۲ مورد امکان اجرا نداشت.

شهسواری فرجاد با اشاره به اینکه باید بهره وری در تولید بخش کشاورزی در دستور کار باشد، از توجه به حوزه بهره وری در بخش کشاورزی و ایجاد برش استانی آن خبر داد و گفت: امیدواریم در این عرصه شاهد اتفاقات و نتایج خوبی باشیم.

۸۰ درصد دام‌های استان همدان پلاک کوبی شدند

علی دولو نیز در ادامه عنوان کرد: دامدار کارت، دامدار کارت در فاز اول اجرایی برای تأمین نقدینگی به دامداری‌های دارای پروانه کوچک روستایی و برای دام‌های سبک تعلق می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در این زمینه تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شرط دامدار کارت داشتن دام پلاک کوبی شده است، اظهار کرد: تاکنون ۸۰ درصد دام‌های استان همدان پلاک کوبی شده هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =