کد خبر: 25819
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸
برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اعلام آغاز طرح توسعه و بهسازی شبکه برق ۴۵۰ روستای این استان در دهه فجر امسال گفت: طرح برقرسانی به ۱۹ روستای خوزستان با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ خانوار نیز آماده افتتاح است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی خدری  اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۵۴ هزار متر شبکه فشار متوسط، ۱۰ هزار متر شبکه فشار ضعیف اجرا شده و ۳۷ دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت  ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ کیلو ولت آمپر در ۶ شهرستان نصب شده است. 

وی اعتبار این پروژه ها را حدود ۲۵۵  میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار از محل عوارض برق مصرفی سال ۱۴۰۰ تامین شده است. 

خدری با اشاره به تفاهمنامه توانیر در خصوص توسعه روستاها و بهسازی شبکه های برق گفت: طرح بهارستان با عنوان توسعه، نگهداری و بهسازی شبکه های برق روستایی با اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عوارض برق مصرفی  سال ۱۴۰۰ نیز در دست اقدام است که پس از اجرای آن، مشکل شبکه برق تعداد ۴۵۰ روستا در سراسر استان خوزستان تا پایان سال مرتفع خواهد شد. 

وی افزود: جابه جایی پایه های برق از معابر روستایی، احداث و اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، مقاوم سازی شبکه، تامین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه از اهم اقداماتی است که در قالب این طرح و در راستای توسعه و بهسازی شبکه های برق روستایی خوزستان اجرا می شود.

شرکت توزیع نیروی برق خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =