آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از یک میلیون سیب صادراتی تولید شده ۸۰۰ هزار تن سیب به سردخانه منتقل شده است که از این مقدار، ٣٨٠ هزار تن در سردخانه ها موجود است.

به گزارش روستانیوز، اکبر کرامتی ظهر دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه ۱۰۰ پروژه با صرف اعتباری نزدیک به ۱۲۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه فجر جشن‌های متنوعی در ۶۰ دهستان استان برگزار می شود.

کرامتی گفت: حدود ۴ هزار و ۷۳۸ مجوز نانوایی در استان صادر شده است که بیش از نیاز استان بوده و با ۳۸ اکیپ بازرسی جهادکشاورزی نمی توان نظارت کامل و کنترل شده ای بر عملکرد آن ها داشت‌
وی در خصوص سیب و مدیریت بازار هم گفت:امسال سیب تولیدی استان یک میلیون و ٢٧٠ هزار تن بود  که ٣۵٠ هزار تن آن صنعتی، و ۴٢ هزار تن توسط تعاون روستایی خریداری شد و ١٠٠ هزار تن نیز برای تازه خوری به بازار عرضه شد و ٨٠٠ هزار تن آن  هم به سردخانه انتقال یافته است.

وی ادامه داد : در حال حاضر از ۸۰۰ هزار تن سیب منتقل شده به سردخانه، ٣٨٠ هزار تن در سردخانه ها موجود است که ٢۵٠ هزار تن آن قابلیت صادراتی دارد و بقیه هم مصرف داخلی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد : در ٩ ماهه اول امسال نیز بیش از ١٩۵ هزار تن سیب از استان به مقصد کشورهای اوراسیایی اروپایی صادر شده است.

کرامتی بیان کرد : برای کاهش مشکلات بازار سیب استان به  دنبال عرضه مستقیم کالا در سطح کشور  و توسعه صادرات هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: کشاورزی قراردادی در آذربایجان غربی و برای ۱۳ هزار و ۶۴۶ تن بذر فرآوری شده انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =