دهه فجر

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: از همه ظرفیت‌های انسانی روستا اعم از شورا و دهیاری ها در برگزاری هر چه با شکوهتر جشن های انقلاب در ایام دهه فجر استفاده شود تا مراسمی شایسته برای روستاییان عزیز برگزار شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، آیدین رحمانی درجلسه نشست مشترک ملی هماهنگی و هم افزایی کمیته روستائی و عشایری که به صورت وبینار با حوزه نمایندگی ولی فقیه دروزارت جهادکشاورزی، در سالن جلسات ساختمان شماره یک سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد، ضمن گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی باید برای مردم در این مراسم ها تبیین شود و نقش روستاییان و عشایر غیور درپیروزی و تداوم انقلاب اسلامی برجسته‌سازی شود چراکه جامعه روستایی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا کرده اند.
رحمانی با اشاره به نقش روحانیون در آگاه سازی نسل جوان از دستاوردهای انقلاب، تصریح کرد: با توجه به اینکه حرکت امام خمینی(ره) حرکتی مبتی بر آموزه های قرآنی است، در این ایام در روستاها با برگزاری محافل انس با قرآن و استفاده از ظرفیت قاریان برجسته استانی و کشوری و نیروهای بسیجی ،این مراسم ها را پر رنگ تراز سالهای گذشته برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در صدد ناکارآمد جلوه دادن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، ادامه داد: کشور ما جزو امن‌ترین کشورهای جهان است و این امنیت  اتفاقی نیست و مرهون تلاش‌ها و مجاهدت های شبانه‌روزی فرزندان ملت ایران بوده و جزو برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
این مسئول خاطر نشان کرد: میز خدمت با حضور فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی، در سطح روستاها و شهرستانهای استان در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار آذربایجان غربی  گفت: در این ایام تلاش ما بر این است که با اعطای تسهیلات کم  بهره به زنان سرپرست  خانوار و کار افرین در مناطق روستایی و عشایری کم برخوردار و محروم از زحمات این قشر زحمتکش نیز قدر دانی کنیم .
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز بر لزوم بهره گیری از ظرفیت  مردم در روستاها و مناطق عشایرنشین در برگزاری هر چه بهتر مراسم و جشن های دهه فجر تاکید کرد و گفت : ایام دهه فجر بهترین زمان برای بازخوانی شعار ها و آرمان های انفلاب اسلامی است که در جشن ها و مراسم، تقشه راه امام برای نسل جوان بازگویی و ترسیم شود.
اکبر کرامتی اظهار کرد: جشن های انقلاب باید با نشاط ملی و امیدآفرینی همراه باشد، و به صورت مردمی  در روستاها برگزار شود.
حجت الاسلام رضا میرزایی مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت : تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب در ایام مبارک دهه فجر ضروری است و این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حجت الاسلام میرزایی اضافه کرد: 27 عنوان برنامه اجرایی جهت برگزاری در ایام الله دهه فجر در سازمان در نظر گرفته شده است که در قالب کمیته های تخصصی و طبق جدول زمان بندی در این ایام اجرا خواهد شد.
در این جلسه با توجه به شرایط بیماری کرونا با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در رابطه با اجرای 27 عنوان برنامه اجرایی مصوب در این کمیته از جمله نواختن زنگ انقلاب در مدارس روستایی و عشایری، افتتاح پروژه های عمرانی ، اقتصادی و تولیدی در مناطق روستائی و عشایری و رونمائی از طرحهای تحقیقاتی کشاورزی ، دیدار از خانواده های معظم شهدا، عطرافشانی و غبارروبی قبور شهدا، مراسم تعویض پرچم و آذین بستن روستاها با همکاری دهیاری ها و پایگاه های بسیج،  ویزیت رایگان دام ها در مناطق روستایی، برگزاری مسابقات فرهنگی وهنری و محافل انس با قرآن، برگزاری اردوهای جهادی ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی جهت انتشار دستاوردهای انقلاب درسطح شهر و روستا ها  و .. تصمیمات لازم اخذ شد.
لازم به ذکر است که 26 کارگروه تخصصی گرامیداشت دهه فجر در این استان تشکیل شده است که کمیته روستایی و عشایری نیز یکی از این کارگروه های تخصصی برای اجرای برنامه‌های متنوع در حوزه روستایی و عشایری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =