کد خبر: 25700
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
کاداستر

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: تهیه کاداستر اراضی کشاورزی و هویت‌دار کردن آن‌ها با سند ضروری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی بهبهانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران استان زنجان، گفت: با همت والای مدیران استان زنجان اداره کل ثبت اسناد و املاک در یک حوزه میدانی مشترک و در تثبیت اراضی کشاورزی پیشران است.

وی اظهار کرد: با همت خوب مدیران نخستین سند کشاورزی در طی تیرماه صادر شده است.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: سند کشاورزی مانعی در ثبت نام مسکن ملی ایجاد نمی‌کند و مردم نباید نگران باشند که وقتی سند کشاورزی گرفتند، دیگر نمی‌تواند از ظرفیت مسکن ملی استفاده کند.

بهبهانی تاکید کرد: مردم با مدیران استان‌ها همکاری کنند و اگر سند مالکیت دفترچه‌ای دارند، آن را تک برگی کنند.

وی بر لزوم ضرورت تهیه کاداستر اراضی کشاورزی و هویت‌دار کردن آن‌ها با سند تاکید کرد و گفت: از مهمترین چالش کاداستر کشاورزی با عدم تمایل کشاورزان و مردم برای اقدام به سند دارد کردن اراضی است که امیدواریم در این رابطه همکاری لازم صورت گیرد.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در بحث اراضی کشاورزی همکاری مردم بسیار مهم است و برخی افراد به دلیل محدودیت‌هایی ک برایشان پیش بیاید، سند کشاورزی را ثبت نمی‌کنند.

بهبهانی ابراز داشت: ملکی که هویت داشته باشد اعتبار پیدا می‌کند و به راحتی می‌توان آن را معامله کرد و به چند نفر فروخته نمی‌شود یکی از دلایلی که در مراجع قضائی پرونده‌های زیادی تشکیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =