کد خبر: 25604
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
محمد ترکمانه

مدیر عامل بنیاد برکت از اجرای بیش از ۸۰ هزار طرح اشتغال خرد روستایی در کشور از آغاز سال تا کنون خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، محمد ترکمانه امروز در بازدید از طرح‌های آبزی پروری گرگان گفت : این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد ریالی و ایجاد ۲۴۰ هزار شغل در روستا‌های سراسر کشور اجرایی شده است.

او با اشاره به در اولویت بودن طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه آبزی‌پروری افزود: بنیاد برکت از سال ۱۳۹۹ اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در بخش آبزی‌پروری را به شکل ویژه در دستور کار خود قرار داده و تا کنون ۲ هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی در حوزه پرورش آبزیان در کشور راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت گفت: تا پایان امسال نیز ۹۲۰ طرح دیگر در این بخش به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با بیان اینکه بنیاد برکت حمایت و ارائه تسهیلات به طرح‌های تولید آبزیان در مدل‌های پرورش در قفس و پن را در استان‌های برخوردار از دریا به شکل ویژه دنبال می‌کند افزود : برای اجرای طرح های آبزی پروری از پنجاه میلیون تا چهار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می شود.

ترکمان گفت: به زودی طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تامین تولید آبزیان در سایر استان‌های همجوار با دریا اجرایی می‌شود.

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین اعلام کرد : از یک میلیون شغلی که سال آینده دولت ایجاد خواهد کرد سیصد هزار شغل سهم بنیاد برکت است.

ترکمانه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در استان گلستان افزود: تاکنون ۴ هزار و ۶۵۶ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم استان اجرا شده که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از ۱۴ هزار نفر را به دنبال داشته است.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: صاحبان یک هزار و ۱۱۳ طرح اجتماع محور دیگر نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند و به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد.

وی درباره فعالیت‌های عمرانی بنیاد برکت در گلستان نیز اعلام کرد: تاکنون ۲ هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و زیربنایی با سرمایه‌گذاری ۳۴۵ میلیارد ریالی در مناطق محروم و روستایی استان تکمیل و افتتاح شده و ۴۴ طرح دیگر نیز در دست اجراست.

ترکمانه تاکید کرد: تدوین سند توسعه شهرستان گمیشان و اجرای پیشرفت و آبادانی این شهرستان به عنوان یکی از مناطق هدف بنیاد برکت در دستور کار قرار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =