کد خبر: 25575
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
مسکن طرح

در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور  در سفر به استان در دیدار با استاندار از تلاش‌های بنیاد برای افزایش سقف تسهیلات مسکن تا ۲۰۰ میلیون تومان گفت و عنوان کرد: با اقداماتی که در زمینه بهسازی مسکن روستایی انجام شده، در سال ۱۴۱۰ جشن مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور برگزار خواهد شد.

آقای نیکزاد با ارائه گزارش جامعی از وضعیت استان، گفت: در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی میانگین کشوری ۵۰ درصد است که این رقم در استان ۵۴ درصداست.

وی با اشاره به وضعیت مسکن شهری در سطح شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان، از اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرای طرح‌های هادی گفت وافزود: علاوه بر تمامی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی، برای ۱۹۳ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت هم تهیه طرح شده است.

به گفته وی؛ با عنایت به افق ۱۰ ساله طرح‌های هادی، موضوع بازنگری طرح‌ها به طور ویژه دنبال می‌شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور همچنین در زمینه رفع مشکل مسکن خبرنگاران قول مساعد داد.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به حجم محرومیت خراسان جنوبی، می‌طلبد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از هر محلی که مقدور است نسبت به تزریق کمک‌های بلاعوض به این استان اقدام کند.

آقای قناعت افزود: در برخی مناطق، مردم در تأمین نیاز‌های اولیه خود با مشکل مواجهند لذا امکان دریافت تسهیلات و پرداخت اقساط را ندارند لذا با تأمین این کمک‌های بلاعوض می‌توانیم بخش عمده‌ای از مشکلات شان را در تأمین مسکن مرتفع کنیم.

استاندار با تشکر از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای نگاه مثبتی که در رفع محرومیت دارد، افزود: یکی از موضوعاتی که در سفر آقای عسکری معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) مطرح شد و در این جلسه هم مصداق دارد، ضرورت تغییر رویکردهاست.

آقای قناعت گفت: این موضوع که برخی نهاد‌ها مثل ستاد اجرایی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مابه ازای اعتبارات استانی، منابع مالی مورد نیاز را تأمین می‌کنند، برای مناطقی مثل خراسان جنوبی نیاز به بازنگری دارد.

به گفته وی؛ ساخت مسکن در مناطق مرزی استان نیز نگاه ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را می‌طلبد.

استاندار با اشاره به نقش خبرنگاران در انعکاس مشکلات جامعه افزود: خبرنگاران، مشکلات همه اقشار را پیگیری می‌کنند، اما متأسفانه در رفع نیاز‌ها و مسایل خود با مشکل مواجهند.

آقای قناعت از رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خواست؛ موضوع احداث مسکن خبرنگاران را در اولویت برنامه‌های استان قرار دهد و با تأمین زمین و تسهیلات ویژه، در رفع این مشکل جامعه خبری استان همکاری کند.

وی به مشکلات امیرآباد اشاره کرد و ضمن درخواست از آقای نیکزاد برای بازدید از این روستا، ورود جدی بنیاد مسکن به رفع مسایل این منطقه در حاشیه مرکز استان را مطالبه کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز با مطلوب خواندن اقدامات بنیاد مسکن در اجرای طرح هادی و مقاوم سازی مسکن روستایی، گفت: ما در خراسان جنوبی ۳ هزار واحد نیازمند بازسازی داریم که متأسفانه به علت عدم تمکن مالی مالکین، نه تنها از مقاومت لازم برخوردار نیستند که قابلیت سکونت هم ندارند.

عباس زاده تأکید کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید در یک اقدام جهادی نسبت به ساخت سه هزار واحد مسکونی ویژه این افراد اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =