کد خبر: 25481
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۸
راه روستایی

رییس اداره راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: در حال حاضر ۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان آماده آسفالت بوده و بخشی از آن قیرپاشی نیز شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عطاءالله ایران منش اظهار کرد: از حدود ۲ سال گذشته که آسفالت راه های روستایی به اداره کل راهداری واگذار شده است حدود ۲۰۰ کیلومتر راه در استان آسفالت شده که ۵۰ کیلومتر آن در ۹ ماهه امسال انجام شده است.

وی افزود: امسال همچنین ۷۰ کیلومتر دیگر راه روستایی در استان آماده آسفالت بوده و بخشی از آن قیرپاشی نیز شده است و به محض مساعد شدن وضعیت آب و هوایی، عملیات آسفالت این مسیرها نیز انجام خواهد شد.

رییس اداه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: در مجموع ۶ هزار و ۱۸۱ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که سه هزار و ۱۴۰ کیلومتر آن آسفالت بوده که مابقی آن خاکی و یا شنی است.

وی با بیان اینکه در زمینه آسفالت راه های روستایی، استان کردستان سه درصد از میانگین کشوری پایین تر است گفت: فاصله اصلی ما با میانگین کشوری در زمینه آسفالت راه های روستایی مربوط به روستاهای زیر ۲۰ خانوار است.

ایران منش خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان بهره‌مندی راه های روستایی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان ۶۴ درصد و در کشور ۸۰ درصد است و برای رسیدن به میانگین کشوری در این بخش باید ۸۰۰ کیلومتر اسفالت انجام شود، ضمن اینکه اولویت ما آسفالت این راه ها است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن هم راه بین‌شهری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =