کد خبر: 25431
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
آبزیان

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: صادارت خوراک و مکمل آبزیان به خارج از کشور از این استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دکتر محسن شانقی ا افزود: ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل آبزیان از ابتدای سال جاری تاکنون از استان مرکزی به کشور عراق صادر شد که صادارت این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند افزایش داشته‌ است.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار کیلوگرم خوراک دام نیز امسال از استان مرکزی به کشور عراق صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۲ هزار و ۶۶۷ کیلوگرم عسل نیز از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت این اداره کل به کشور عمان و مالزی صادر شد که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد افزایش یافته‌  است.

شانقی یادآورشد: ۱۵ هزار کیلوگرم عسل نیز طی مدت ۱۰ ماه سال گذشته با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

وی اظهار داشت: ۵۱۹ هزار و ۷۱۶ کیلوگرم انواع آبزیان زینتی نیز با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور عراق، افغانستان، کویت، پاکستان و ترکیه صادر شده‌ است.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۴۲ هزار کیلوگرم آلایش مرغی نیز با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به کشور عراق صادر شده‌ است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =