ماشین آلات کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از آغاز کشت پاییزه در سال زراعی جاری تاکنون، ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی زراعی استان در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها زیر کشت محصول گندم قرار گرفته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اکبر کرامتی چهارشنبه‌شب در نشست هماهنگی اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها، با ارائه گزارشی از نحوه اجرای این طرح افزود: سطح ابلاغی در سال زراعی جاری برای کشت گندم  ۱۶۰ هزار هکتار است که تا کنون بیش از ۱۵۵ هزار هکتار زیر کشت این محصول رفته و مابقی تعهدات نیز در قالب کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه ای، دانه های روغنی و گیاهان دارویی در دیمزارها بخشی کشت شده و قسمتی نیز به صورت انتظاری تا اواخر اسفند کشت می شود.

وی اضافه کرد: به منظور افزایش تولید محصولات زراعی و ارتقای سطح معیشت زارعان دیم کار، بر اساس برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در ۲۳۵ هزار هکتار از مزارع دیم استان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ تن کود بذرمال و بیش از یکهزار و ۴۸۰ تن بذر گواهی شده گندم دیم بین زارعان توزیع شده است، اظهارکرد: بیش از ۴۷ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ۴۰ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان نیز زیرکشت محصولاتی مانند نخود، عدس، علوفه و گلرنگ خواهد بود که قسمتی کشت شده و قسمتی به صورت کشت انتظاری مد نظر برای اواخر بهمن و اسفند است.

کرامتی افزود: یکهزار و ۴۰۰ روستا با بیش از ۲۵ هزار کشاورز در طرح جهش تولید طرف قرار داد با سازمان جهاد کشاورزی هستند.

وی اظهار کرد: ۹۳ نفر نیز برای دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شدند که تا کنون ۲۱ مورد موفق به اخذ تسهیلات با مبلغ ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال شده اند.

وی گفت: تاکنون هشت هزار و ۴۰۰ کیلوگرم بذرماشک وخلر در بین کشاورزان توزیع شده که تاکنون در سطح ۲۰۰ هکتار کشت شده و مابقی به صورت انتظاری و یا کشت بهاره انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =